Nybegynder - Hjælp søges!


Soulmate
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen 

Jeg har en række spørgsmål, som jeg håber, I vil tage jer tid til at besvare. Jeg er en undervægtig pige (Jeg er 156 cm høj, og vejer sølle 40 kg), som derfor gerne vil tage på i både fedt- og muskelmasse. Jeg bruger lifesum appen til at beregne mit daglige Kalorie-indtag. Appen anbefaler, at jeg spiser 2575 kcal dagligt. Som udgangspunkt er mit mål at tage 10 kg på i vægt. Ifølge appen kan dette lade sig gøre i løbet af 10 uger. Mit spørgsmål: Er det virkelig muligt at tage ét kg på hver uge? Jeg er begyndt at styrketræne (Kun ben) 3 gange om ugen, da jeg kun ønsker at tage på, på underkroppen. Spørgsmål: Er det muligt kun at tage på dér? Det er som om alt fedtet kun sætter sig på maven? Eller taber jeg mig af at styrketræne? 

Tak på forhånd :) 

Link to comment
Share on other sites

Hej, du kan prøve at læse dette svar til et lignende spørgsmål: http://news.bodylab.dk/sporg-eksperterne/17275-punktforbraending, men det korte svar er nej det er ikke muligt kun at tage på, på underkroppen. Du øger din forbrænding ved styrketræning, men ikke det alene gør at du taber dig, det handler om hvor mange kalorier du indtager, og ligeledes hvor mange du forbrænder, som du sikkert godt ved, det kan du helt sikkert også se på appen :)

På bodybuilding.dk har de mange fine artikler, jeg tror du vil nyde godt af :)  http://www.bodybuilding.dk/artikler/ 

Link to comment
Share on other sites

Punktforbrænding og træning af en enkelt muskelgruppe er ikke helt det samme. Ja, du kan godt kun gøre din underkrop større i forhold til muskelmasse, selv om jeg vil fraråde det set ud fra et sundhedsperspektiv. Men fedt (som du ikke kan undgå også at tage på) vil lagres i hele kroppen ligegyldigt hvad.

 

Hvis du sigter efter at tage 1kg på om ugen, vil du helt sikkert tage en del fedtmasse på (ikke nødvendigvis dårligt, din nuværende vægt taget i betragtning). Men ellers prøv at sigte efter 0,5kg og styrketræne for hele kroppen med et godt simpelt fullbodyprogram (google det).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share