Vil gerne tabe ca. 30 kg.


Storky
 Share

Recommended Posts

Hej alle.  Jeg er helt ny i det her forum.

Jeg skulle gerne tabe ca 30 kg.  og en af mine kammerater er startet på en kur på under 1000 cal. om dagen.
og jeg er også startet på ca. samme kur. dog med mere mad. og mere pulver.  dvs. jeg tæller ikke så meger cal. men drikker mere pulver haløj. og spiser ca. 1/3 af hvad jeg gjorde før.
men der spiste jeg også for 3 haha.
men jeg bruger en del pulver og det mætter ok. så jeg ikke spiser så meget som før. heller ikke slik.

men jeg ved ikke så meget om det hele.

jeg er 42 år. og har i mange år spist hvad jeg ville og det var meget.. hehe
er ca 197 cm høj. og ca 128 kg.  hovedsalig fordelt på maven..  så en stor vom...

jeg motionere ikke.  og har ikke den store plan om at begynde. for jeg har prøvet. og det var ikke sjovt.
og folk var ikke rare syntes jeg.    man skal åbenbart være slank for at kunne træne.  hvordan man så bliver det,uden trænings sted, ved jeg ikke..  måske det bare er mig 
men folk virkede meget elitære.

Så alle gode råd er velkomne. jeg har indtil videre prøvet pulver fra nu3. og nupo. med den billige shaker fra nu3. og nogle raw bite. barer.
men der er så mange forskellige slags.  så det forvirer mig en del.  så da jeg ikke ved noget om det må jeg jo spørge.  så her er jeg. hehe


 

Link to comment
Share on other sites

Der er mange fine tråde på nettet til dette emne, tjek sitet her og evt det konkurrende danske site om "krospbygning."

Sitet her har også et par artikler der er værd at bruge tid på. 

Mit umiddelbare råd er læs og studer emnet, og tag dig god tid. Undgå at gøre projektet til noget med kickstart og fem uger til strand form etc. Det kommer til at være en livsstil og en dagligdag i forhåbentlig mange år frem. Det skal være en dagligdag du kan holde ud og være glad for.

Så lær at lave mad, og få gode vaner i køkken og supermarked. Det tager tid, men er værd at lære.

Der er go grund til at tænke på det her, som noget om vaner og dagligdag, du lige såstille ændrer i den rigtige retning, med små skridt( som forøvrigt er navnet på Per Brændggards koncept.)

Det ærgrer mig du er ked af at træne, og har en oplevelse af ikke at være velkommen. Der er så mange måder at bevæge sig på, og så mange mennesker oplever masser af glæde frem for sure pligter ved det. Langt de fleste af gevinsterne i en folkesundhedskontekst: undgå at dø tidligt, undgå at være dårlig for mange år inden man kradser af, evne til at lege med børnebørn + evne til selv at tørre sig røven når man bliver gammel... Disse gevnster skal der ikke så meget til at indløse, og om det er dans, mountainbike, boksning eller havearbejde er ikke så afgørende.

 

Klø på, og go vind med projektet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Velkommen og tillykke med din flotte beslutning

Hvis du ved lidt om mad og ikke har specielt lyst til at træne, vil jeg anbefale en indgangsvinkel som er enkel og nem at gå til. Der findes masser af gode bøger som kan give lidt basal viden om kost og vægt (Jeg synes fx Henrik Duers er fine...). Men det kan egentlig gøres helt enkelt. Pulver er ikke en løsning og jeg vil anbefale at du dropper det, du vil højst sandsynligt tage al vægten på igen så snart du stopper med at drikke det.

1. Accepter at du aldrig kan spise løs af alt det du har lyst til længere Og find fred med at det heller ikke er et tab, den mad gør dig ikke noget godt, tager tværtimod langsomt livet af dig.

2. Spis god og mættende mad med masser af proteiner og grøntsager. Kødet skal som oftest være fedtfattigt men variation er det vigtigste. Få masser af fed fisk, andre slags fisk, rejer, kylling og lidt rødt kød. Omelet med masser af grøntsager, løg, spinat, peberfrugt, kun fantasien sætter grænser. Hvis du absolut ikke kan leve uden brød, ris, pasta og kartofler så hold det til små mængder og af grov type. 

3. Hold dig fra sukker. Det er hårdt i starten men der er intet godt i det for dig og det ødelægger din appetitregulering ved at give svingende blodsukker. Find alternativer til når du får craving, fx sukkerfrie gajoler, lakrids-te eller andet som kan snyde din hjerne lidt. 

4. Al aktivitet er godt, du behøver absolut ikke gå i træningsenter. En rask spadseretur giver humør og overskud og muligvis ikke så meget sult som en løbetur havde gjort. Min absolutte favorit-træning er kettlebell. Her får du styrketræning og konditionstræning, du kan få udbytte af 5-10 minutters træning og det kan gøres hjemme i stuen foran Netflix;-) Lidt styrketræning er absolut at anbefale da det øger din forbrænding længe efter træningen også.

Held og lykke med dit nye liv, det bliver fantastisk :-)

 

Edited by Edison
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share