Opråb til alle løbere på sti og vej


Storky
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle løbere på sti og vej.

Jeg ville bare lige gøre opmærksom på at når jeg kører til og især fra arbejde er det ret mørkt.  og af en eller anden grund 
løber folk i sort tøj stort set uden reflekser. og uden lys på.  vil bare sige i stort set er usynlige..   

Jeg oplever tit meget dårligt lys på vejene. og dug på visiret...  osv.  mit og andres udsyn er nok meget dårligere end i tror.

Få lidt lys på og evnt. trafik vest på. og løb mod trafikken fordi i åbenbart løber så hurtigt det skal være på cykelstien.
og hvis i løber med. og med noget i ørende.  så hører i mig ikke. og jeg ser jer måske ikke.   hvis i løber mod traffikken ser i mig dog.
eller tag propperne ud af ørene.

så bliver i måske gamle nok til at nyde jeres gode form..

Jeg mener det af bedste vilje.  jeg har være tæt på nogle gange og det er ikke sjovt.  der er mange ninjaer her om vinteren.

 

Link to comment
Share on other sites

Bevares, det er da fint at opfordre folk til at gøre sig synlige.

Men, er det ikke tilsvarende din opgave at sikre du har et ordentligt udsyn ? Hvis du kører med ordentligt lys på, og et rent visir (hvilket er et krav jf. færdselsloven), så burde problemet ikke være særligt stort. Det er ikke andres opgave at sikre, at du har et ordentligt udsyn - det er dit !

Link to comment
Share on other sites

og hvis du er vild med færdsels loven.. så må i ikke løbe på cykelstien. hvis der er fortov..    desuden er de ting der er på cykelstien, som cykler og knallerter. altså også med refleks og lys på.  så jeg forstår slet ikke hvad du har i mod at jeg gør opmærksom på det.

hvis det kan forhindre skader,  så fint nok.  had mig hvad du vil.  men hvis nogle inklusiv dig tænker over det, kan det være uheld bliver bliver nedsat. 
jeg tror alles prioritet må være at komme helskindet hjem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share