Eget træningsprogram


deffnaughty
 Share

Recommended Posts

Hej alle ny på forummet og ville høre hvad i syntes om mit program

for cirka et år siden blev jeg enig med mig selvom at jeg skulle tabe mig har nu tabt mig fra 129 kg til 102 på løb og sund kost

Har nu overvejet mere styrketræning og har nu lagt et program for mig selv:

Mandag, Onsdag, Fredag, 1 times løb

Tirsdag, Torsdag, styrketræning

Har læst et sted at man helst ikke skal løbe hver dag da kroppen har brug for pauser.


  •  
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tillykke med vægttabet. Stærkt gået.

man kan godt løbe hver dag, hvis man er tilvænnet til det. Hvis det fungerer for dig, som du gør nu, så fortsæt da med det. Hvis du vil løbe hver dag, skal du måske vente, til du er kommet endnu mere ned i vægt, Det kan være udfordrende for knæene.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tillykke med dit vægttab - det er virkelig flot.

Jeg håber, at det går godt med dit program, og at du ikke er blevet skadet, især fordi det kan være udfordrende for knæene som nævnt ovenfor. Jeg vil derfor høre om du har overvejet svømning? Jeg ved godt at det typisk er lidt svære at komme igang med, men det har 2 store fordele. Først og fremmest er belaster det ikke ledene på samme måde som især løb, hvilket minimerer sandsynligheden for skader. Husk at det typisk er svært at komme igang igen efter en skade, så det kan lyn hurtigt ødelægge dine flotte resultater. Jeg døjer selv med en knæskade for tiden og det har ødelagt mit løb og cykling. Den anden store fordel ved svømning er at man forbrænder ekstra energi, da kroppen skal bruge ekstra energi på at holde kroppen varm. Jo køligere vandet er, jo mere betyder det. Se: Svømning i koldt vand.

Jeg kan også være lidt bekymre for at du ikke give din krop ro nok til restitution, da man skal husk at det også er vigtigt at give kroppen tid til at genopbygge sig selv efter en træningssession. Læs evt lidt generelt om træning her

Held og lykke med dit projekt:-)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share