hjælp


Sofietb
 Share

Recommended Posts

Jeg mangler vanvittig meget en person, som jeg kan skrive til når jeg får det svært og har svært ved at holde fast i en sund livsstil. En som kan tale mig til "fornuft" igen og få mig på andre tanker.

Jeg veksler imellem at leve utrolig sundt også have dage, hvor jeg kommer til at gå helt amok i alt usund mad. Jeg har ikke engang lyst til, at spise alt det usunde mad men det giver mig en eller anden form for "fred" når jeg spiser det. 

Link to comment
Share on other sites

Jvf nogle af dine tidligere indlæg her på siden, kunne følgende hjemmeside måske være et sted at starte med at få noget rådgivning

http://www.lmsos.dk/  der er en annonym tlf. linje der måske kan give dig noget rådgivning.

ligeledes er følgende værd at kigge på

http://www.vioss.dk/forside/ 

 

Spiseforstyrrelser som BED, er noget værre noget. Håber på at du får det bedre.

Mvh

Don155

Edited by don155
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kære du

Tror ikke det er helt så enkelt som at du trænger hjælp til en spiseforstyrrelse. Men selvfølgelig er det et udgangspunkt at have det godt med sig selv, hvis man skal have overskud til at holde en sund livsstil. Jeg genkender det du siger, jeg føler mig ofte drevet af en dæmon til at spise usundt flere dage i træk, specielt ser jeg et mønster i at det ofte sker efter en god periode, hvor jeg har levet sundt og måske tabt mig lidt. Min teori er at stenalderhjernen har opdaget det, der er sket og nu fyrer løs med sulthormon for at lokke dig til at få det tabte fedt tilbage. Vi kæmper mod evolutionen og det er altså en hård og urimelig kamp... Jeg er selv ret tæt på at give op. Mange studier viser vel, at de der har nemmest ved at vedligeholde et vægttab er dem, der ikke er alene om det. Altså som har en træningsmakker fx, en som kan hjælpe med at holde gejsten oppe. For mig er sukker en sand djævel, jo mere jeg spiser, jo mere får jeg lyst til. Det eneste der hjælper at at få det fuldstændig ud af kosten. Så føler jeg bedre appetitregulering og mere overskud og lyst til sund mad. Abstinenserne varer gerne en uges tid, derefter bliver det bedre.

 

Jeg gik selv herind i dag for at lede efter en gruppe man kunne sparre lidt med, det motiverer at snakke med andre:-)

Edited by Edison
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share