Sidesting hos løber i god form - hvorfor?


PeterWillumsen
 Share

Recommended Posts

Jeg er 53 år, og har løbet meget i mange, mange år, og er rigtig glad for det. Jeg er 181 cm høj, og vejer 67-68 kilo. I 2014 løb jeg i gennemsnit 50 km om ugen og i 2015 blev det til 40 km om ugen – tallene er baseret på opgørelser fra mit pulsur. Jeg løber 5-6 gange om ugen, og løber forskellige distancer – typisk mellem 7 og 18 km. Løber typisk mellem 4.30 og 5.00 per km, og nogle gange hurtigere. Med et par ugers ”nedtræning” vil jeg nok kunne løbe en 10’er på 40-41 minutter.
Står op ca. 5.30 og løber fra kl. ca. 6.00. Jeg løber altid på tom mave – har måske lige spist et par enkelte cherrytomater eller et par mandler, ikke mere og ofte ingenting. Har altid fungeret fint, også på lange distancer. 
Overstående kun for at illustrere, at jeg er i rimelig god form.

For nogle måneder begyndte jeg at få sidesting, og har fået det jævnligt siden. Det kommer typisk ved de lidt hurtigere ture, men de er heller ikke mere end lidt hurtige – kan komme ved fx 4.40 per km.

Tidligere har jeg stort set aldrig fået sidesting, og nu kommer de jævnligt. Ikke voldsomt, men nok til at jeg må sænke hastigheden lidt.

Har I et bud, hvorfor jeg er begyndt at få sidesting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share