kvalitet af udstyr?


Bo th
 Share

Recommended Posts

https://www.billig-fitness.dk/collections/vaegtstaenger-og-vaegtstangssaet/products/vaegtstangssaet-125kg

tænker på at købe sådan et sæt.

det skal bruges til simple øvelser i hjemmet. som dødløft o.l. hvor stangen starter og ender på gulvet e.l.

jeg spørger til det, fordi jeg jo ofte har set bukkede stænger i nogle centre, og det vil være kikset at opleve hjemme.

det er også vigtigt for mig, i nogle af øvelserne. At det r gode lejer, i enderne, så skiverne kan rotere frit med enden, uafhængigt af selve stangen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du køber den ved Strengthshop, og den vedhæftede video af en test med 400kg ikke er ren fup, så kan du vist umiddelbart være ganske rolig.

Kvaliteten er imo ret lav, hvis den ikke kan holde til 200 kg. Egen erfaring med hjemmebrug går op til 115kg, før jeg flyttede permanent i center, og den var meget billig (lav kvalitet).

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte et sæt fra fitnessgruppen med 50mm stang og vægtskiver. Jeg fravalgte bumperplates da jeg ikke har noget egentligt behov for ligefrem at smide med vægtene og fliserne i kælderen holder stadig fint til deres gummiskiver som jeg forøvrigt er rigtig glad for. "Håndtaget" gør dem lette at håndtere og så er de ikke så brede som bumperplates.

Selve stangen har været god. Det lykkedes mig dog at bøje den efter to år - eller det troede jeg. Stangen fejler ikke noget, men den er trykket en smule i det ene leje. Det er sket ved 200 kg rack pulls. Om jeg så har fået en mandagsmodel eller om lejerne ikke er bedre, skal jeg ikke kunne sige. Men i stedet for at tage chancen med en ny "billig" stang, bed jeg i det sure æble og betalte for en Pendlay (Eleiko havde for travlt til at svare på mine forespørgsler) og tænker den burde holde mig livet ud..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej

Jeg har rigtig fin erfaring med de lidt billige stænger. Det kan være noget billigt bras ind i mellem, men jeg har også oplevet godt udstyr til billige penge. Jeg har købt dette sæt:

Stang: https://apuls.dk/traeningsudstyr/vaegtstang-vaegtstaenger/cpro9-krom-vaegtstang-220cm
med tilhørende bumper skriver. Har trænet med udstyret i 3 uger nu og det er lige så godt som det nede fra centret. 

Men det er bare min erfaring

Go dag!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share