Træning med skulderskade?


albertjensen
 Share

Recommended Posts

Så har jeg desværre været uheldig og pådraget mig en skulderskade. Jeg prøvede først at holde en til to ugers pause, men det kom desværre igen hver gang, så jeg må bide i det sure æble og indstille mig på en længere periode, hvor jeg ikke kommer til at kunne træne optimalt, men hvor jeg skal køre et langvarigt genoptræningsforløb.

Men – og her kommer mit spørgsmål – jeg kan vel godt fortsat træne de øvelser, der ikke involvere skuldre? Skulderøvelser er selv sagt ude af billede den næste tid – det samme gør sig vel gældende for bænkpres? Og hvad med ryg? Mave og ben er der vel ikke noget i vejen for at træne, men hvordan med bi- og triceps, kan jeg holde dem ved lige uden at overbelaste min skulder?

Det hele er lidt noget lort, men der er simpelthen ikke andet at gøre end at tage det lange, seje træk og få de ting i orden, så det ikke sætter sig.

Edited by albertjensen
Link to comment
Share on other sites

Har du snakket med din læge. Få en henvisning til en fysioterapeut, som kan sætte dig igang med noget genoptræning.

Indtil da,skal du ganske rigtigt undgå skulderøvelser og bænkpres.

Af rygøvelser kan du lave hyper extensions. Du kan lave alle benøvelser. Og du kan jo bruge tiden til at lave en masse squat og få helt styr på din squatteknik. Så vil du ikke have spildt tiden, selv om du ikke kan lave så meget overkrop.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, mugge skrev:

Har du snakket med din læge. Få en henvisning til en fysioterapeut, som kan sætte dig igang med noget genoptræning.

Indtil da,skal du ganske rigtigt undgå skulderøvelser og bænkpres.

Af rygøvelser kan du lave hyper extensions. Du kan lave alle benøvelser. Og du kan jo bruge tiden til at lave en masse squat og få helt styr på din squatteknik. Så vil du ikke have spildt tiden, selv om du ikke kan lave så meget overkrop.

 

Jeg har først tid hos læge senere på måneden, og ja der skal noget genoptræning til. Angående øvelser, hvad så med bend over row, curl og kickback - vil det belaste skulderen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share