Sign in to follow this  
albertjensen

Træning med skulderskade?

Recommended Posts

Så har jeg desværre været uheldig og pådraget mig en skulderskade. Jeg prøvede først at holde en til to ugers pause, men det kom desværre igen hver gang, så jeg må bide i det sure æble og indstille mig på en længere periode, hvor jeg ikke kommer til at kunne træne optimalt, men hvor jeg skal køre et langvarigt genoptræningsforløb.

Men – og her kommer mit spørgsmål – jeg kan vel godt fortsat træne de øvelser, der ikke involvere skuldre? Skulderøvelser er selv sagt ude af billede den næste tid – det samme gør sig vel gældende for bænkpres? Og hvad med ryg? Mave og ben er der vel ikke noget i vejen for at træne, men hvordan med bi- og triceps, kan jeg holde dem ved lige uden at overbelaste min skulder?

Det hele er lidt noget lort, men der er simpelthen ikke andet at gøre end at tage det lange, seje træk og få de ting i orden, så det ikke sætter sig.

Edited by albertjensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har du snakket med din læge. Få en henvisning til en fysioterapeut, som kan sætte dig igang med noget genoptræning.

Indtil da,skal du ganske rigtigt undgå skulderøvelser og bænkpres.

Af rygøvelser kan du lave hyper extensions. Du kan lave alle benøvelser. Og du kan jo bruge tiden til at lave en masse squat og få helt styr på din squatteknik. Så vil du ikke have spildt tiden, selv om du ikke kan lave så meget overkrop.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutter siden, mugge skrev:

Har du snakket med din læge. Få en henvisning til en fysioterapeut, som kan sætte dig igang med noget genoptræning.

Indtil da,skal du ganske rigtigt undgå skulderøvelser og bænkpres.

Af rygøvelser kan du lave hyper extensions. Du kan lave alle benøvelser. Og du kan jo bruge tiden til at lave en masse squat og få helt styr på din squatteknik. Så vil du ikke have spildt tiden, selv om du ikke kan lave så meget overkrop.

 

Jeg har først tid hos læge senere på måneden, og ja der skal noget genoptræning til. Angående øvelser, hvad så med bend over row, curl og kickback - vil det belaste skulderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prøv det med lav vægt, hvis det ikke gør ondt,kan du prøve. Hvis det gør ondt, så tag vægt af indtil det ikke gør ondt at løfte den på gældende vægt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this