Kettlebells - hvori består forskellen?


steinway
 Share

Recommended Posts

Jeg har kastet mig over Tyrkish Get Ups og skal i den henseende have fat i en kettlebell. Jeg kan se at der er de første 50+ hjemmsider der sælger den slags - heriblandt også Harald Nyborg der umiddelbart er markant billigere end alle de andre.

Jeg kan google mig frem til kommentarer om at det er "skod-kettlebells" uden nogen begrundelse... men skal kettlebells have en særlig udformning?

Jeg skal bare have fat i en 8kg til at starte med, så prisforskellen er ikke så stor igen uanset hvor jeg køber, men jeg undres bare over hvorfor det er "skod-kettlebells".

Edited by steinway
Link to comment
Share on other sites

Denne artikel kan give dig et indblik i hvilke kvalitetskriterier der er for kettlebells, og hvor de billigste skærer hjørner.

http://www.garage-gyms.com/kettlebell-review-shopping-guide-buy/

Jeg har ikke det store sammenligningsgrundlag men kan sige at støbejernskugler fra http://www.kettlebellshop.dk/kettlebells.html er ganske udmærkede, men næppe heller de billigste.

Det væsentligste du risikerer ved at købe de billige kugler er at håndtaget ikke er slebet godt nok og river huden på dine hænder i stykker, at håndtaget er for glat og/eller tykt til at holde i længere tid. Sidstnævnte mest relevant hvis du også har tænkt dig at lave swings, snatch, clean og den slags øvelser hvor der kommer fart i kuglen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg smuttede forbi Harald og gramsede på alle de kettlebells jeg kunne nå, før jeg fik for mange onde øjne fra de ansatte...

Der er kæmpe forskel på hvor fint de er slebet. Enkelte af dem havde små støbegrater på undersiden af håndtaget hvor andre var fint slebne. Så jeg har nu fået mig min første potentielle dørstopper :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
17 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev:

Lige et dumt spørgsmål:

Er der nogen idé at købe 2 stk KB (samme vægt), eller er én tilstrækkeligt til de fleste øvelser?

 

En er tilstrækkeligt til de fleste 1H øvelser. Til 2H-øvelser er 2 at foretrække.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share