Guest

hvilken motions sammensætning giver størst forbrænding af fedt målt over 24 timer

Recommended Posts

Guest

Jeg er igang med at tabe 10 procent af min kropsvægt. jeg vejede 95 kg for 2 uger siden og om 2 uger skal jeg gerne værre nede på 85 kg og BMI på 25. Jeg vil træne 1,5 timer hver 24 time. hvordan opnår jeg størst forbrænding af fedt. Det jeg tænker især er i tvivl om er hvor hvor mange minutter skal jeg bruge på styrketræning? Nu her der gætter jeg på det hele udfra hvad jeg læser hist og her og tænker at jeg skal satse på 5-10 minutter intensiv træning af store muskelgrupper fx benpres, bænkpres og armhævninger, og så tag 1 time kredsløbstræning på 60-80 og 20 minuters intervalpræget og der er jeg også i tvivl om hvor intensivt jeg skal træne og i hvor lang tid for at opnå efterforbrænding, med målet om at forbrænde mest muligt over 24 timer. Det var en lang forklaring, men hvis nogen har nogle svar, helst baseret på forskningsforsøg

mvh kim 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er jo et sygt vægttab på så kort tid, når du ikke vejer mere end du gør. Forhåbentligt et væddemål med en god præmie med sådan et projekt.

Jeg tvivler på at du finder noget forskningsmæssigt, der kombinerer styrketræning, intervaller og let cardio.

Uanset hvad du gør, kommet du til at smide en onli' sjat muskelmasse i det beskrivede tempo og let brænde kroppen i smadder med den beskrivede træning (hvis du ikke har styr på hvad du laver og så ville du næppe hente råd over internettet).

Held og lykke med det - trods jeg synes det er tudetosset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er ikke sikker i min sag, men et forsigtigt bud vil være: den intensitet på en kondicykel du maksimalt kan holde i 1½time og gentage dagen efter.

Spørgsmålet bliver nemt rodet af flere årsager.

A desto større intensitet, man arbejder med, desto mindre en del af ens energi kommer fra fedt.

B det brændstof man bruger i til en given træning, er ikke så vigtigt i forbindelse med et vægttab(af fedt). Det nok sammenspillet mellem basal stofskite, hvad man laver i løbet af dagen og hvad man spiser= ens netto energibalance der er vigtigst.

 

Men jeg valgte cyklen da, det er noget man kan arbejde hårdt på, med en lille skadesrisiko. Dvs du kan forbrænde mange kalorier ude at gå i stykker.

Du kan højst sandsynligt kun arbejde i 90min aerobt alligevel, det vil overvejende forbrænde fedt, og muskelmasse tabet ved den træningsform er ikke crazy slemt.

Hvis man måttte give et lidt mere kompliceret svar, så ville jeg mene at der er muligheder for at nå utrolig meget, men en træningsvolumen på 7x1½time om ugen.

Eftersom væggtab mest handler om hvad man spiser, og ikke hvad man laver... Og du har så utrolig meget træningstid til rådighed, så få noge variation ind: få passet almindelig styrketræning, aerob træning, anaerob træning, kropsvægt/calistenitics mobilitet etc. Man kan nå langt med 10timers træning på en uge. Kort sagt være mere ambitiøs end blot jeg vil forbrænde fedt... hvad med at ville komme i total lækker all round form.

NB er meget enig med de andre i at meget hurtige vægttab er en dum ide. Tag dig go tid, få nogle vaner du kan vedlige holde. En livsstil som du gider når entusiasmen med projekt "at tabe sig har lagt sig".

my 5 cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now