Sport efter brækket arm


GoingBiG
 Share

Recommended Posts

Jeg er så heldig, at jeg brækkede min arm for cirka 3 uger siden i en fodbold kamp. Den er brækket lige før håndleddet. Jeg skal så have gips på i 5 uger, men hvad så herefter? Hvor lang tid går typisk der inden man kan dyrke kontaktsport igen, og kan man eventuelt bruge en eller anden form for håndledsskinne, når gipsen kommer af, så man kan komme lidt igang igen

Jeg er godt klar over jeg får noget at vide af lægen, men synes mine svar indtil videre, har været lidt blandede. Jeg er også klar over, at ikke alle forløb er ens, men det kunne være rart med lidt input alligevel. 

Link to comment
Share on other sites

For det første, så skal du altid lytte til hvad din læge siger, frem for hvad du finder af info eller hjælp på nettet.

Når det så er sagt, så lyder det som en distal radius fraktur, hvilket kan variere en hel del i udseende. Derfor er det svært at rådgive om prognosen.

Normalt kan man starte på lette aktiviteter, såsom svømning eller let træning efter 1-2 måneder.

Jeg ville umiddelbart mene, at man skal vente 3-6 måneder med kontaktsport. 

Men igen, tag kontakt til din læge for at få nogle mere kvalificerede svar på dine spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share