Helt nybegynder råd ønskes


WildBill
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil til at starte en styrke træning, jeg bor på en ø uden et trænings center, så jeg må ud og købe maskiner selv, nu er det så jeg vil høre om den kilberry træningsbænk mg-312 harald nyborg har er okay for en begynder.

Skal jeg også købe et sæt til bænk pres ? og hvis ja hvor meget vægt skal jeg købe til et sæt ?

Hvis der er andet jeg skal bruge vil det være skønt hvis nogen gad give et råd med på vejen :)

 

Link to comment
Share on other sites

Tror Fame tænker på et squat stativ /Evt hvis det skal være dyrt et power rack...

Det kræver tid at lære frivægtsøvelser.. Det er ikke et quick fix, særligt hvis man er begynder.. Men hvis man tager sig tiden, og lærer det, er der utrolig megen kvalitetstræning i en vægtstang et squat stativ og nogle vægtskiver.. Men det en langsigtet løsning og også nemt et lidt dyrere projekt.

Man kan godt træne i maskiner.. det har nogle fordele og nogle ulemper... der er masser af artikler på nettet om fordele og ulemper... hælder til at en maskinpark nemt bliver en ret dyr omgang hvis det skal være kvali.. men er omvendt ikke bekendt med, og har meget lidt erfaring med multimaskiner..Men jeg er skeptisk overfor dem.

Der er tråde på MOL med diskussion af steder at købe en go stand til rimelig pris.

Alternativ kan du nå langt med håndvægte ketttlebels, chin up bar og et dipstativ...

 

Hvad har du af erfaring med styrketræning og hvad vil du gerne opnå? Svaret på disse er måske også relevant for at afklare hvad du skal købe.

Link to comment
Share on other sites

Det man i folkemunde måske kunne kalde fissform/strandform/trænet...

Det kan opnås ved flere ting.. Og om du bokser løber laver kropsvægtøvelser, dyrker håndbold er ikke så vigtgt... 

Men hvis det skal foregå på en ø og den er øde.. Så det måske problematisk. Ikke desto mindre vil jeg gerne argumentere for at du bør overveje om der er noget du har lyst, syntes er spændende..f.eks: jeg er tiltrukket facineret af/syntes det kunne være skægt at... løfte ketllebels, slå på en sandsæk, løfte håndvægte arbejde i ringe, slå på et dæk m en hammer... lære at stå på hænder..

Grunden til jeg skriver dette, er at hvis de ønske er at komme i lidt strandform kan de fleste typer træning nok honorere dette. Men alle typer trælning virker ikke hvis man ikke får det gjort.. og her er det vigitgt du gider det, intrinsisk motivation/aktiviteten bærer værdi i sig selv. Lige nu virker det som du er lidt klar på at træne, men mest bare vil have en lækker fysik..

Det at have løst til aktiviteten gør at folk bliver ved med at lave aktiviteten.. så virker aktiviteten bedre..

Link to comment
Share on other sites

ah hehe ja fissform  haha, men er nu ikke strandform eller fissform  jeg søger, jeg har brug for mere styrke i min krop, Jeg har skiftet til et nyt arbejde der er meget fysisk..! og træningen er nu planen den skal passes indtil jeg er så gammel at jeg ikke kan mere :)

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har besluttet dig for stang og 100kg...., Forøvrigt et godt valg... Så kan du altid købe mere "legetøj" senere. Der er megen træning i en stang og 100kg..... Evt kan du tjekke den her næste gang du har penge, lyst og voerskud til at købe træningsgrej

http://www.motion-online.dk/diverse/udstyr/de-5-bedste-billigste-ting-til-hjemmetraening/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share