Sidste fedt...


Tolle
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har igennem de sidste par måneder smidt de mest overflødige kg, og er ved at være i mål. Det er gjort ved omlægning af kosten, og daglig træning på 1-1,5 time med en blanding af løb, styrketræning og spinning. 

Nu vil jeg loge sætte slutspurten ind, og forvandle det sidste fedt til muskler :). Der sniger sig et par spørgsmål ind, og ikke dem alle skulle måske være i denne gruppe, men i stedet for at oprette flere tråde kommer de alle her:

1. Hvordan vil den mest optimale kostsammensætning se ud fordelt på fedt, protein og kulhydrater over en dag i %? Jeg forsøger at holde mig omkring 2000-2500 kcal pr dag alt efter hvor meget jeg træner... 

2. For at bevare musklerne under vægttabet har jeg styrketrænet ca 3 gange om ugen indtil nu. Er det passende, kører full body hver gang.. 

3. Når jeg styrketræner, "skader" det at køre cardio lige bagefter, jeg tænker går det ud over muskelmassen og den træning jeg lige har gennemført?

4. Kan jeg spise for meget protein (det kan jeg selvfølgelig) men hvor meget er for meget? 

...Jeg er med på at rådet er kostomlægning og vedholdenhed - det har jeg også gjort, dette er kun kortvarigt, max 14 dages slutspurt... Derefter tilbage til "almindelig" sund kost. 

Håber ikke det var for rodet, og at der ikke kommer for mange vrede udbrud :) Skyd ind hvis I skal have flere detaljer.

/Tolle

 

Link to comment
Share on other sites

1. "Standard-formlen" er noget i stil med knap to gram protein pr. kg kropsvægt, et gram fedt pr. kg kropgsvægt og kulhydrat for resten.

2. Det lyder fint. Sørg for at køre tungt og med god teknik.

3. Nope

4. Der er grænser for hvor meget kroppen kan bruge, så du får ikke noget ud af at ligge på 3+ gram protein pr. kg. 

Lad være med at overtænke projektet... det du har gjort hidtil har fungeret, så hold fast i det. Omend jeg tror din indgangsvinkel med en slutspurt måske ikke er så hensigtsmæssig. Der er ingen grund til at pine sig selv med en "slutspurt". Dyrk den styrketræning og cardio du kan lide og spis fornuftigt, så kommer vægttabet formentlig helt af sig selv, omend det nok tager lidt længere end med en slutspurt; til gengæld vil det formentlig være meget lettere at holde i sidste ende...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share