Oppustet mave / mindre badering


JamesA
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung fyr på 21, som styrketræner tre gange om ugen og løbetræner 2 gange om ugen. Motionen er på plads.

Dog irriterer min mave mig. Det er ikke en "vom", men ligesom en delle, der lige under navlen, og som jeg bare ikke kan få til at gå væk. Den nederste del af maven er "oppustet" (konstant, men altid mere efter spisning), og det føles også som om, at fedtet er inden under, hvilket jeg har hørt, hedder visceralt fedt(?). Grunden til, det irriterer mig, er, at resten af min krop ser forholdsvis trænet ud. Har jeg en t-shirt på, er der to buler på min krop; mine brystmuskler (fedt nok), men til tider desværre også dellen. Jeg er ikke fanatisk omkring alt dette, og på ingen måde usikker på mig selv, men når jeg nu afsætter den tid, jeg gør, til træning, så vil jeg have det hele med.

Jeg har konkluderet, at jeg ikke spiser ofte nok, men desværre er hoppet i fælden med at spise et par få meget store måltider hver dag, hvilket skulle være kontraproduktivt. Jeg er studerende med begrænset tid, og har altid været meget imponeret over travle mennesker, der kan formå at sætte en sund kost sammen på farten. Mit spørgsmål er - hvordan gør I? Jeg er ikke i besiddelse af en masse vilde og komplicerede opskrifter (alt, der tager længere tid end pasta med kødsovs, er for besværligt), og ærligt talt interesserer jeg mig overhovedet ikke det mindste for madlavning (selvom jeg er tosset med at spise). Jeg vil gerne have det overstået hurtigst muligt. Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er hug på idéen om at tælle kalorier (jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det).

Er der nogen, som evt. kender til en hjemmeside med ENKLE og LETTE opskrifter, eller måske endda en kostplanlægger, så jeg f.eks. kunne planlægge min mad en uge i forvejen og købe ind til det? Jeg ved, at man helst skal spise 5-6 gange om dagen, især i forbindelse med træning, og jeg prøvede det i en periode, men blev træt af havregrød. Jeg mangler tydeligvis inspiration! Jeg sætter pris på alt input!

Edited by JamesA
Link to comment
Share on other sites

Mænd har en tendens til at lagre fedt omkring maven, så ikke noget nyt under solen her. Du er studerende, drikker du mange pilsnere? Træning 3 gange om ugen: Bryst - mandag, skuldre - onsdag og biceps - fredag? Løb 2 gange om ugen: luntetur på 3-5 km?

For madinspiration der skal du nok finde en madblog eller en fitness kostblog. Det som mange i fitnessverden gør, er ikke ikke at lave komplicerede måltider, da det er svært at tælle kalorier. Som oftest er det Kød/protein, noget kulhydrat og grøntsager. Det kunne være stegt kyllingbryst med sweet potatoes og broccoli.

Men faktum er, at du nok ikke fejler noget medicinsk, og derfor bare har en for høj fedtprocent. Og en for høj fedtprocent skal på en eller anden måde sænkes. Jeg ville danne mig et overblik over mit daglige kalorieindtag, skære en lille smule i det og så øge cardioindsatsen ganske lidt.

Det er i øvrigt en myte at man SKAL spise 5-6 gange om dagen. Man skal finde den måde at spise på der er nemmest at holde ved. For nogle er det at spise 5-6 gange om dagen, for andre er det 5:2 faste og for andre er det intermittent fasting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share