For stort vægttab efter medicin stop


admire
 Share

Recommended Posts

Jeg har siden jeg var baby altid haft en helt uhyggelig voldsom forbrændning. Jeg var indlagt af et par omgange til undersøgelser da jeg var under et år på grund af for tynd mave hvilket viste sig selvfølgelig at handle om at min forbrændning var så usædvanlig høj.

Problemer med mentale problemer gjorde at jeg fik medicin fra omkring da jeg var 20, og fik en ret stor vægtøgning som dog virkede mindre alvorlig da jeg har en stor ramme at fordele vægten på....alene mine 199cm hjælper gevaldigt. Min max vægt var 135, var jeg var omrking 27, og jeg har kommet ned på et stadie mellem 105-112 kg igennem de sidste par år....

har gradvist igennem en årrække smidt alt det frygtelige medicin stads væk, og da den sidste lille del forsvandt, så begyndte mit vægttab at stige voldsomt.

Jeg træner ret intensiv træning 2-3 gange ugentligt, men er på under et halvt år røget fra de 110 til 87kg målt for et par dage siden.

 

87 kilo fordelt på 2 meter er ikke meget.....Jeg må indrømme jeg er lidt skræmt og bestemt ikke begejsret for dette vægt tab.

HVilke områder ville i ændre på? Er der nogen der har gode råd angående kost ændringer? Jeg spiser hverken voldsomt usundt eller voldsomt sundt....Men jeg er bestemt ikke en person der sulter mig selv.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Måske er 87kg for en person på 199cm ikke meget, men det er heller ikke lidt. Det svarer til et bmi på 22 hvilket jo er midt i det normale spektrum. Så selvom du måske ikke selv synes det er nok, så kan det være at din krop naturligt ligger deromkring, nu især når du siger at du har en høj forbrænding. Hvis du gerne vil være større, så er det naturligvis et spørgsmål om at spise rigtig meget(og træne fornuftigt), men hvis du naturligt har en meget høj forbrænding kan dette blive en udfordring. Om du vil tage den op, er kun op til dig selv.

Det er svært at komme med specifikke råd til din situation når vi ikke ved mere om din kost og træning, end at du hverken spiser usundt eller sundt og at du træner nogle gange ugentligt, kom evt med detaljer for hvad du spiser på en normal dag, hvordan din træning ser ud, hvad du laver af motion de dage du ikke decideret træner, alt sådan noget gør at vi bedre kan påpege ting, du kunne ændre :)

Edited by juliemalou
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share