Overanstrengt knæ, hvad må man?


POW
 Share

Recommended Posts

I starten af april måned fik jeg desværre en skade i knæet pga overanstrengelse, heldigvis var der ikke skade på hverken menisk eller korsbånd, men jeg havde væske i knæet, hvilket gjorde rigtig ondt. Præcist hvad der forårsagede overanstrengelsen ved jeg ikke, da jeg både cyklede, løb, trænede ben og arbejdede og ikke kan sætte en finger på en situation, hvor noget gjorde ondt eller andet - måske var det en kombination af det hele. Efter en måneds tid uden træning af ben gjorde det stadig meget ondt og min læge bad mig pause alt træning indtil det kom i orden igen for at undgå permanente skader.

Heldigvis havde jeg to måneders sommerferie fra studiet og dem har jeg brugt på at skåne mit ben, som i at jeg aldrig i mit liv før har været så inaktiv - frygtelig følelse! :sleepy: Smerten er så småt forsvundet, men jeg kan godt mærke mit knæ og en sovende fornemmelse der strækker sig til mit underben ind imellem. Hvis jeg bøjer mit ben under 90 grader i længere tid eller går ned i knæ og op igen føles det ubehageligt, men gør ikke decideret ondt. 

Jeg forsøgte mig med 10 stk squat fra stol og det kunne jeg slet ikke mærke i knæet, men er det nu også klogt? Hvad kan og bør jeg gøre i min situation?

Edited by POW
Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt må du gøre det, der ikke gør ondt.

Men når en skade har stået på i så lang tid, forstår jeg dog ikke, hvis der ikke er en fysioterapeut med inde over genoptræningen. Under et genoptræningsforløb skal man ofte "stresse" muskulaturen i det berørte område. Men det skal du have en fagperson til at vurdere nærmere. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share