Er det overtræning eller?


Ali93
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en ung mand på 23 år, som løber mandag til fredag, hvor mandag er langdistance og tirsdag til fredag er ture på henholdsvis 3 og 5 km. Jeg startede med at løbe, Mandag den 15. august i år og på min første løbetur tilbagelage jeg 5 km på 30 minutter. Det hele kørte  som smurt, de første fire og en halv uge, men her på det seneste har jeg haft, tunge ben underløbeturene samt en brændene følelse i venstre del af brystet derudover har jeg haft, åndenød. På trods af alt dette, så lykkedes det mig, at tilbagelægge 13,6 km på 1 time og 19 minutter igår morges. I dag var jeg så ude og løbe en 5 kilometers tur, det var så hårdt og mine ben var så tunge, at jeg blev nødt til, at gå de sidste 200 meter, normalt tilbagelægger jeg ruten på 25 minutter, men idag tog det mig 27,3 min. 

 Jeg vil derfor spørger jer herinde, om i tror det er overtræning? Hvis ja, hvad skal jeg så gøre? Hvis nej, hvad kan det så skyldes?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

The Happy Runner. 

Link to comment
Share on other sites

Hej Ali. Der er flere ting du kan kigge på. Kost/væske, søvn og program. Det kan muligvis være overtræning, men 4,5 uge er kort tid til at overtræne, omend det måske kan være muligt hvis du er gået fra en længere periode med 0 aktivitet. I det her tilfælde lyder det lidt voldsomt. En tur til lægen ville ikke være af vejen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share