Hjælp en forvirret nybynder [træningsprogram i gymnasiet]


al_nasri
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er en 19 årig dreng, der går på alment gymnaisum.

Pt. har vi et træningsforløb på ca. 10-11 uger, hvor vi skal forbedrede enten skal vælge styrke - eller konditionstræning, og sammensætte et program, således vi efter forløbet kan tage en biptest (eller hvilken test man ønsker at teste sig i), og måle om vi har forbedret os, da vi har taget en test før vi startede.

For mit vedkommende har jeg valgt konditionstræning (løb) og valgt biptest.

Jeg er en nybegynder til alt det med løb, konditionstræning bla. bla. bla., så jeg har svært ved at sammensætte et træningsprogram, således jeg kan få forbedret min kondition.

 

Af den grund skriver jeg herinde, således jeg kan få svar fra nogle venlige sjæle. Jeg vil meget gerne vide, hvordan jeg skal forbedrede min kondition i de her 10-11 uger. Skal jeg løbe en bestemt rute hver gang vi har en idrætstime og øge hastigheden og længden heri? Eller hvad skal jeg helt præcist gøre?

Ps. måske kunne I også hjælp med, hvad det ikke er smart at spise osv. Skal jeg spise masser af proteiner eller? Haha, jeg ved godt, at jeg er helt ny til det her :-)

Håber, at nogle kan hjælpe mig!

Mange tak :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share