Sign in to follow this  
al_nasri

Hjælp en forvirret nybynder [træningsprogram i gymnasiet]

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er en 19 årig dreng, der går på alment gymnaisum.

Pt. har vi et træningsforløb på ca. 10-11 uger, hvor vi skal forbedrede enten skal vælge styrke - eller konditionstræning, og sammensætte et program, således vi efter forløbet kan tage en biptest (eller hvilken test man ønsker at teste sig i), og måle om vi har forbedret os, da vi har taget en test før vi startede.

For mit vedkommende har jeg valgt konditionstræning (løb) og valgt biptest.

Jeg er en nybegynder til alt det med løb, konditionstræning bla. bla. bla., så jeg har svært ved at sammensætte et træningsprogram, således jeg kan få forbedret min kondition.

 

Af den grund skriver jeg herinde, således jeg kan få svar fra nogle venlige sjæle. Jeg vil meget gerne vide, hvordan jeg skal forbedrede min kondition i de her 10-11 uger. Skal jeg løbe en bestemt rute hver gang vi har en idrætstime og øge hastigheden og længden heri? Eller hvad skal jeg helt præcist gøre?

Ps. måske kunne I også hjælp med, hvad det ikke er smart at spise osv. Skal jeg spise masser af proteiner eller? Haha, jeg ved godt, at jeg er helt ny til det her :-)

Håber, at nogle kan hjælpe mig!

Mange tak :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this