væksthormon HGH


annabanana25
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er en pige på 25 der bruger væksthormon ifb med træning har et par spørgsmål. Eftersom man kan risikere at få diabetes, hvis man er disponeret for det, vil jeg gerne følge
de anbefalinger der er for at undgå dette. Men er meget forvirret efter at have læst rigtig meget om emnet.

Når man tager HGH, stiger IGF-1. Forhindrer stigningen af IGF-1, at insulin frigives? Nogle steder kan jeg læse at det kun er HGH der forhindrer en insulin frigivelse, et andet sted har jeg læst at kroppen tror at IGF-1 er insulin, og derfor ikke udskiller nok insulin, hvilket fører til forhøjet blodglukose, eftersom IGF-1 ikke er lige så god som insulin til at transportere glukosen væk.

Hvis det kun er HGH der bremser insulin frigivelsen, så ville det vel give mening ikke at spise noget med et højt glykæmisk index 2-4 timer efter man har taget væksthormon? eftersom HGH  starter med at stige 2 timer efter indsprøjtning, peaker 4 timer efter og er tilbage til baseline ca 6 timer efter. Hvis man derfor spiser samme tid som man tager HGH, vil ens insulin niveau være ok balanceret ca 2 timer efter, når HGH træder ind. Dette er dog slet ikke det der anbefales alle de steder jeg har søgt, kan jeg læse at man helst skal undgå mad (der får ens insulin til at stige) i 1 time efter indsprøjtning....

Hvis IGF-1 også forhindrer insulin frigivelsen, ja så står problemet vel på hele dagen eftersom IGF-1 niveaet vidst skulle være tilbage til baseline efter op til 15 timer.

et andet spørgsmål - hvis jeg har forhøjet insulin nivaeu på det tidspunkt hvor HGH begynder at virke, vil det så blokkere for frigivelsen af IGF-1 ?

håber nogen kan hjælpe!!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share