Justere mine måske urealistisk forventninger?


Preisler
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er ret ny i det løfte miljø her, kort sagt vil jeg gerne have styr på hvad jeg kan forvente, så jeg ikke når et punkt og overhovedet ikke har nået det pga. det simpelthen var for urealistisk, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg kan forvente af resultater og over hvor lang tid.

Først lidt om mig.
Jeg har fået mig en kronisk betændelses sygdom, hvor tung styrkeløft virker lige så godt som medicin, når man altså er kommet igang ;)
Og så har jeg også lidt mere fedt end man nok skal have, jeg ser dog ikke mig selv som overvægtig.

Men jeg fylder snart 31, er ca. 188cm og vægten svinger mellem 88-90kg. det meste på vommen haha. 
 

Jeg træner mandag - onsdag - fredag. Jeg er typen der må have et fast system i længere perioder. Jeg træner 4 x 6-8 reps. med max vægt, altså så jeg kun lige kan løfte den i de 6-8 reps. og været seriøst igang siden september. På hver trænings dag drikker jeg mig noget preworkout med kreatin og efter træning en omgang proteinshake.

Jeg gider ikke det fanatiske mad planlægning og har så også mine forventninger derefter, gik hovedsageligt igang for at undgå smerter fra sygdommen. Jeg spiser dog ikke voldsomt usundt, men burger king og cola må der være plads til engang imellem :)

 

Jeg har ingen forventninger om at blive body builder stor eller blive 0% fedt-ripped. Men håbet var da at man måske kunne blive ripped med et par fedt procenter.
Det går jeg lidt ud fra er muligt, men hvilken tidsperiode snakker vi om, med mit system? 1 år? 5 år? jeres bud ?

Ydermere, da min sygdom er fokuseret i ryggen og jeg udover det også har smerter i ryggen på job efter en lang dag uden hvile i ryggen har jeg haft meget fokus på ryggen. Nu er jeg dog ved at være godt med der og har næsten elimineret smerter fra en lang da på arbejde.
jeg har fundet en masse programmer herinde, men jeg har slidt lidt med at forstå alle de navne på diverse øvelser, nogle der kan anbefale et link der beskriver diverse øvelser godt? eller må jeg igang med at google hver øvelses navn?

Fandt det her program som jeg synes lyder interessant, det er vidst fra en gut kaldet xax, ville dog ligge et ekstra sæt oveni da jeg simpelthen ikke følger mig opbrugt efter 3 sæt. :)

 

Dag 1:

Dødløft: 3x8

Squat: 3x8

Bænkpres: 3x8

Rear Laterals (dumbbells): 3x8

Triceps (kabel): 3x8

Biceps (dumbbells): 3x8

Mave (uden maskiner eller vægte): 2x8

Dag 2:

Incline bænkpres: 3x8

Stiff-legged dødløft: 3x8

Pulldowns (kabel): 3x8

Military: 3x8

Triceps (kabel): 3x8

Biceps (dumbbells): 3x8

Mave (uden maskiner eller vægte): 2x8

Dag 3:

Squat: 3x8

Closegrip bænkpres: 3x8

Bent over rows: 3x8

Dips: 3x8

Biceps (dumbbells): 3x8

Mave (uden maskiner eller vægte): 2x8

 

 

 

Tak fordi i gad at læse det, husk jeg er ny, så hvis jeg har skrevet noget der er helt hen i vejret så er jeg meget bedre til at tage konstruktiv kritik end hån ;) Vil meget gerne lære!


Mvh. 
Martin

Edited by Preisler
Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du overveje ikke at have squat og dødløft samme dag. Det kan nemt blive for meget, hvis du løfter nær dit max hver gang. Du kan bedre have squat samme dag, som du har Stivbenet dødløft. Konventionel (nogle vil sige rigtig dødløft) er noget hårdere end stivbenet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share