Hjælp til ordentlig fedtfordeling (Vægtøgning)


LukasMendez
 Share

Recommended Posts

Hey 

Jeg er en fyr på 19 år. 

Jeg har i flere år været frustreret over, at jeg skulle være så forbandet tynd. Jeg er blevet afvist af det modsatte køn på grund af min kropsfigur... Selvfølgelig så er de ikke det værd, hvis de fravælger mig på grund af noget så overfladisk, men det har virkelig ødelagt min selvtillid. 

Jeg plejede at træne en masse før. Flere gange om ugen, ca. 45 min til 1,5 time. Lidt forskelligt, og så måske 2-4 gange om ugen.. Jeg har næsten ingen resultater set, udover at min krop blev mere markeret, men det kan man jo ikke se når jeg har tøj på.

Jeg har ædt som et svin og altid spist mig stopmæt. Elsker mad for at sige det lige ud. Så det er ikke fordi jeg har sultet. 

Efterhånden som jeg er rykket op i klassetrin, og fået flere vagter på mit arbejde har jeg desværre måtte droppe træningen. Mine weekender går typisk med at lave afleveringer eller arbejde. Det er så ekstremt at jeg aldrig er sammen med nogen venner længere. 

Det er frustrerende fordi mine muskler er begyndt at forsvinde, og jeg igen blev ligeså tynd som jeg var til at starte med. Jeg er ikke nødvendigvis interesseret i at blive muskuløs. Det vigtigste for mig er bare at få noget mere fedt på kroppen, og så kan træningen vente til jeg har færdiggjort mit skoleforløb. 

Jeg begyndte i oktober at indtage Mutant Mass Gainer, for at gøre op med mit vægt problem. Ved hver servering får jeg cirka 800-900 kcal. 

Aldrig har jeg set så store fremskridt. Det er i skrivende stund lidt over en måned siden jeg begyndte på det, og jeg er gået fra 59 kg til 65 kg. Så for engangs skyld er der noget der virker. 

Problemet er, at det hele sidder på maven... Jeg har stadig tynde arme og tynde ben. Skal jeg forvente at det på et tidspunkt bliver fordelt ud til resten af kroppen, eller skal jeg ikke regne med at der sker noget, hvis ikke jeg træner? 

Det er jo ikke fordi jeg har noget imod at træne. Jeg har været træningsnarkoman før, men jeg har bare så travlt til hverdag, at det er umuligt at tage i fitness uden at det er på bekostning af en aflevering... 

Håber I kan hjælpe mig. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by LukasMendez
Link to comment
Share on other sites

Hvis du tager på på dunken og bliver "forkert tyk" af gaineren, er det vel egentligt oplagt at det IKKE er den rigtige løsning. Du får ikke muskler på arme og ben blot fordi du er blevet tyk på maven, det siger vel lidt sig selv.

Du har ikke tid til at træne....

Jeg har muligvis ikke forstået dit spørgsmål men hvad er det konkret du vil have hjælp til?

 

Link to comment
Share on other sites

Bliver du ved med at indtage store mængder "Mass Gainer" (som egentlig bare er afarter af sukker), vil du på et eller andet tidspunkt også øge dine fedtdepoter på arme og ben. Hvor stor din maveregion vil være på dette tidspunkt, er der ingen der kan sige noget præcist omkring. Fremgangsmåden vil jeg kraftig fraråde, da det er ekstrem usundt for din krop.

Fint du gerne vil være større, men det virker ret hovedløst at gøre dette alene ved brug af Mass Gainer eller lign. Hvis du spiser normalt, og generelt har et godt helbred i hverdagen, så er du ikke faretruende tynd. Så først og fremmest accepter hvordan du ser ud lige pt.

Find tiden til at styrketræne min. 3 timer om ugen (3 x 1 time fullbody). ALLE kan finde 3 timer på en uge, ligegyldig hvad man arbejder med og laver i sin fritid. Lad værd med at øge din vægt mere end 500 gram om ugen, ellers bliver det bare ren fedt, som altså tidligere nævnt ikke er en tilrådelig metode. Hav tålmodighed, det er ret vigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share