Suspension træning


Kimmotex
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige blevet færdig med uddannelsen som Fitnessinstruktør og jeg er desuden igang med et forløb som TRX instruktør.

Jeg brænder 100% for træning med min TRX, og har derfor taget det første kursus i instruktør rækken, og skal på det næste i dec. måned og så et igen i marts 2017.

Jeg har en svag ryg med slidgigt i lænden, har haft 8 discusprolapser, er opereret for den ene, er i april mdr. 2016 opereret for spinal stenose, og har en mere stenose længere oppe på ryggen. Derfor ved jeg om nogen hvad der kræves for at genoptræne ryggen og jeg har fundet ud af at TRX er det optimale redskab til det, der er fuld fokus på core, balance, stabilitet og styrke, så kombineret med diverse stabilitets ryg øvelser på måtte, bold mm. er det numero uno!

Er der andre der har gode erfaringer med suspension træning?

Jeg træner med min TRX både hjemme og på ferier, så træningen kan passes der også.

Nu skal der nok være nogle "rigtige" styrkeløfterer som tror at de tunge vægte er det eneste ene og det skal de have lov til. Men at træne med stropper kan være fuldt ud lige så hårdt, og hvis man kombinerer de 2 ting får man en super god funktionel træning.

Edited by Kimmotex
Link to comment
Share on other sites

Det de skriver er:

Drop det der fis med at reklamere for egne hjemmesider. Vi gider det ikke - og det er ikke kun dig, det har også "ramt" flerårigere medlemmer der ellers rangerede højt, der ville være lidt for smarte.

Lav i stedet en log ude i logbøger og brug forum som det skal bruges og som andre gør :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Gregers TF skrev:

Det de skriver er:

Drop det der fis med at reklamere for egne hjemmesider. Vi gider det ikke - og det er ikke kun dig, det har også "ramt" flerårigere medlemmer der ellers rangerede højt, der ville være lidt for smarte.

Lav i stedet en log ude i logbøger og brug forum som det skal bruges og som andre gør :bigsmile:

Se det var jo et svar jeg kan bruge til noget, i stedet for de der dumsmarte bemærkninger. Jeg skal nok rette i mit indlæg og i stedet en log som du skriver.

Det var for mig naturligt at gøre som jeg gjorde, og tænkte ikke videre over det. Og når folk så begynder at være smarte i replikken så bliver jeg mere provokeret og vælger at lade det være som det var skrevet.

Så tak for noget konstruktivt i stedet for :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share