At træne med TRX


Kimmotex
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige blevet færdig med uddannelsen som Fitnessinstruktør og jeg er desuden igang med et forløb som TRX instruktør.

Jeg brænder 100% for træning med min TRX, og har derfor taget det første kursus i instruktør rækken, og skal på det næste i dec. måned og så et igen i marts 2017.

Jeg har en svag ryg med slidgigt i lænden, har haft 8 discusprolapser, er opereret for den ene, er i april mdr. 2016 opereret for spinal stenose, og har en mere stenose længere oppe på ryggen. Derfor ved jeg om nogen hvad der kræves for at genoptræne ryggen og jeg har fundet ud af at TRX er det optimale redskab til det, der er fuld fokus på core, balance, stabilitet og styrke, så kombineret med diverse stabilitets ryg øvelser på måtte, bold mm. er det numero uno!

Der findes mange måde at tilpasse sin træning på med suspension træning, så man kan altid udfordre sig selv.

Jeg har gennem de sidste ca. 3 år trænet med min TRX og det har givet fine resultater i de perioder hvor der er blevet trænet kontinuerligt. Man bliver strammet godt op og får en super stærk core, som jo er alfa og omega når man som jeg har en svag ryg.

Hvis der er nogle som skulle være interessere i at prøve det findes der en masse videoer på Youtube med diverse øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Det har været anmeldt på siden ved anden lejlighed

http://www.motion-online.dk/trx-suspension-trainer-fitness-helst/ det ligner mistænkeligt meget den gamle redaktørs anmeldelse, som jeg er enig i. Det godt til mave core/og fint til træk for overkrop... praktisk til holdtræning.

Hvad har brugt til ryggen udover TRX, siden du ved det er det bedste?

Link to comment
Share on other sites

Citat

 

Det kan da godt være det har været anmeldt før, men måske ikke af én med samme forudsætning som mig. Og jeg syntes nu ikke den er i nærheden af at ligne den anmeldelse.

Og jeg skriver ikke at det er det bedste, men det bedste kombineret med andre øvelser. Og for mig har det helt klart været det bedste. Jeg har trænet de sidste 30 år, så har prøvet at træne med stort set alt. Jeg har haft slidt ryg siden 1998, så kender alt til genoptræning og styrke af core og ryg.

Og TRX er ikke kun god til core/ mave og træk til ryg, den kan bruges til alt hvis man ellers ved hvordan og hvad man skal gøre :-P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share