Hjælp til crossfit inspireret HST program


sunek
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har efterhånden længe gerne ville kaste mig ud i HST, men hver gang det kommer til at lægge et program går jeg i stå. Jeg har trænet traditionel styrketræning i en del år, men de sidste 3 år har jeg trænet crossfit, som jeg synes er super sjovt. Derfor vil jeg gerne tage udgangspunkt i de store flerledsøvelser.

Jeg vil gerne have dips, pull-ups, push-ups (og hspu) og andre funktionelle øvelser som en del af programmet – men måske er det for vanskeligt at håndterer 5 % progressioner i den type øvelser?

Det vil være ideelt at få skruet et program sammen som kan afvikles inden for max 60 minutter.

Øvrige øvelser jeg gerne vil have som del af et program:

Backsquat (el. frontsquat) og dødløft (evt. skiftevis hver anden træningsgang)

Thrusters

Clean

Bænkpres

Vil det give mening at træne HST og smide et wod ind, fra tid til anden? Eller er jeg nødt til at vælge retning? Når jeg gerne vil træne crossfit jævnligt skyldes det at der er et super kammeratskab i den box hvor jeg træner – det vil jeg nødigt undvære.

Som en sidste kommentar skal nævnes at jeg altid har haft problemer med at bygge brystmuskler så kan man tage højde for det i et HST program vil det være cool.

Håber du kan hjælpe mig med at skrue et program sammen eller pege mig i retning af en måde at få det gjort på – for jeg er på det sted, hvor jeg plejer at gå i stå (med HST).

Tak for hjælpen

Sune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share