Efter vægttab?


Mt. Bass
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg har valgt at oprette et spørgsmål herinde, da jeg står og er lidt i tvivl.

I får lidt af min baggrund først.

Jeg har i perioder fra da jeg var 13 år til i dag (23 år), svinget meget i vægt. Den værste periode i mit liv peakede for et par år tilbage, hvor jeg var oppe og veje 125 kg. Jeg er kraftigt bygget og 188 cm høj. Jeg har tabt mig og taget på igen 4-5 gange - henholdsvis 12, 20, 30 og sidste gang 40 kg. Jeg har de fleste af gangene været nået til det punkt, hvor vægten begynder at stangnere - altså det punkt, hvor lige meget hvor meget man træner og hvor sundt man spiser, så går det bare virkelig langsomt, eller også sker der bare ingenting. Et fælles træk fra de ovenstående vægttab, er at jeg aldrig rigtig har kontrolleret hvad og hvor meget jeg har spist - og her hentyder jeg til kalorieindtag. 

Jeg er fornylig startet på et forløb hos fysioterapien på Skodsborg Kur- og Badehotel, hvor jeg bliver vejet 1 gang om ugen. Jeg har fået en masse fine lister med hjem om fødevarer, og hvor mange kcal de indeholder. Derudover, så har jeg fået lagt en plan over, hvor mange kalorier jeg må indtage dagligt. Dertil kommer en app (Madlog red.), som skal fungere som mit daglige værktøj til at tælle kalorier. Jeg har fået målt mit arbejdsstofskifte til 2.400 kcal, og derfra har min fysioterapeut skæret 600 kcal fra. Ud fra dette burde det jo lyde relativt logisk, at man vil tabe sig. Udover det, så træner jeg en blanding af cardio og styrke ved siden af 2 gange om ugen. Og det her er faktisk super simpelt, og det virker! Har snart tabt 5 kg. 

 

Det korte og det lange i det her er, at målet med det her forløb, er at få mig ned på et sted mellem 85-90 kg. Det virker for mig realistisk, men mit ønske har altid været, at blive strammet op med masse og markering, så det hele ser godt ud. Spørgsmålet er så bare, hvordan jeg skal fokusere, når jeg nærmer mig ønskevægten, hvis jeg gerne vil have fylde og stå skarp? Jeg er fuldstændig lost på det punkt, og det er lige netop her, hvor vægten begynder at stå stille, og man taber det hele på gulvet, fordi man ikke ved, hvad det næste step man skal fokusere på er...

Håber i kan give mig lidt vejledning!

Tak på forhånd!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share