Bestræbelserne på et gennemført LaMarmotte 2017


WBO
 Share

Recommended Posts

Tak for det Kermit - det giver god mening ift. de intervaller jeg har lavet på sweet-spot.

 

Træning i mellemtiden

Jeg fik gennemført det planlagte styrketræningspas d. 30-12-2016 uden problemer, og var nede i centret omkring 1½ time. Dagen efter kom jeg ud en tur på nytårsaftensdag, og fik gjort plads i maven til en god omgang mad og sprut i godt selskab - turen blev på lige knap 30km og varede mig 58 minutter - det var hvad der kunne blive gjort plads til - det blev kørt med en ok højt tempo.

Dagen efter nytårsaften, kæmpede jeg mig op på hometraineren utrolig nok, og fik gennemført en tur op af Alpe D'Huez - det er virkelig hårdt. Jeg tror dog, der er gået noget helt galt med min hometrainer, da den viser nogle større watt tal end normal - ikke lidt, men en hel del. 

Jeg havde taget fri 2. januar, da jeg altid er nogle dage om at komme mig ovenpå en aften med større mængder alkohol. Jeg havde planlagt at skulle i styrketræningscentret, dog var jeg stadig lidt øm fra fredagens styrketræning, hvorfor jeg besluttede mig for at hoppe på hometraineren og op af col de glandon - med forhåbning om, at hjælp fra bkool forum havde gjort at mine watt var ok igen - det var det dog ikke. Men omvendt viste den nok nærmere for lidt - den holdte nemlig modstanden ned af nedkørsler m.v. hvorfor der blev vist noget lavere watt tal end tilfældet. Jeg gennemførte dog, og det blev på en tid på 1t25m.

 

Link to comment
Share on other sites

Ugen der gik

 

03-01-2016:

Det blev til en omgang styrketræning i centret. Det er nemt nok at se, folk stadig hopper med på trenden omkring "nytårsfortsætter" og lidt belastende, for der var mange oppe i centret, og sådan bliver det nok ved med indtil vi nærmer os slut februar, desværre. Træningen forløb dog fint nok - jeg blev dog nødsaget til at tage nogle andre øvelser, da fri stang squad stativ var optaget længe. Det blevet istedet til launces og sumo-squad. Det gav ømme ben dagen efter skal jeg love for, så det har sikkert været fint med lidt afveksling. Der var derfor også dømt hviledag dagen efter d. 4

 

05-01-2016

Det blev til en stille og rolig tur på bkoolen op af et bjerg. Bkoolen er dog ved at være små ødelagt, og har sat sig fast på en simulering på omkring 6-7% i stigning.. Det giver derfor ikke en speciel god følelse i kroppen at køre uden at tal m.v. er realistiske - så jeg er efterhånden begyndet at kigge efter en ny hometrainer.

 

06-01-2016

Dette blev til en god omgang styrketræning på en halvanden time, sammen med min kone. Det var hyggeligt at have hende med deroppe og træningen gik godt - men igen var squat stativet optaget, og jeg måtte ty til andre øvelser igen. Men alt i alt, en god træningspas.

 

07-01-2016

Så fik jeg frisk vind på snuden - og det var dælme rart. Men jeg tog dog ind i skoven, hvor der var knap så meget vind - men alt i alt en kanon tur - og det var rart at komme på MTB igen, og prøve lidt af sin teknik af. Jeg tænker også, det helt sikkert er godt ift. nedkørsler i bjergene at få trænet sin teknik og smidighed på MTB'en. Det blev til 1t45m ude i skoven med en gns. puls på 144 - så en relativ let og fin omgang, hvor pulsen befandt sig mest i endurance/moderate, zone 3.

 

Jeg har så besluttet mig for, at jeg nok bliver nødt til at investere i en ny Hometrainer. Jeg vil gerne have en der går direkte på kasetten, da med bkool har jeg problemer med dækrest udover det hele. Er der nogen i kan anbefale? Jeg har selv kigget på en Tacx Flux - men kan se stigningsprocenten max kan simulere 10% - men det er måske fint nok? - ift. det næste niveau der skal man op og ramme 9.000kr - og det bliver simpelthen for dyrt. Der er noget som I kan anbefale? så modtages det med kyshånd

 

Link to comment
Share on other sites

Nu fik jeg så erhvervet mig en ny hjemmetræner - og valget blev den nye maskine fra Tacx - Tacx Flux, hvor man bare tager baghjulet af, og smider cyklet på. Skide smart - og så er den stort set lydløs - virkelig en helt anden fornemmelse end min bkool, og en fed oplevelse. Nu har jeg også skiftet program, og har prøvet Zwift ad - det virker meget godt. Jeg er hvertfald indtil ny glad for købet.

 

09-01-2017

Styrketræningspas på 1½ times varighed inkl. cykling 20m - forløb som det plejer, nogenlunde smertefrit

10-01-2017

En sidste tur på bkoolen op af Telegraph, det gik godt og pressede i gns. 300w over en time her - ud fra bkools beretninger - det virker dog en smule opskruet - især i betragtning af min gns puls på turen var en tand under 150.

11-01-2017

Første tur på Tacx Flux - det blev til 1t15 med jævn tempo, virkelig fed fornemmelse med den nye hometrainer, og kan mærke det allerede har givet mig ekstra blod på tanden!

12-01-2017

Sprang det planlagte styrketræning over, og endte med en tur mere på Zwift og den nye hometrainer - det er virkelig en fed følelse, at man nu også kan stå op og give den max power. Ramte et watt tal på ca. 1100 i en spurt - hvilket er ganske fint, tror jeg. Fredag skal jeg styrketræne, og så regner jeg med en lille resituations tur lørdag, og så en søndag med noget FTP intervaller på træneren.

Kg. mæssigt svinger jeg stadig mellem 81-82kg - jeg tror det bliver svært at ramme 72-74kg til LaMarmotte, når jeg ikke har tabt mig rigtig selvom jeg virkelig er obs på hvad jeg spiser..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share