Inspiration til morgenmad og frokost


Speedmouse
 Share

Recommended Posts

Hej.

Efter mange års pause fra seriøs træning har jeg nu to skønne unger og 20+kg (knap så skønne).

Jeg vil rigtig gerne af med de famøse kg og starter op igen med træning og kost. Jeg ved i og for sig godt hvad der skal til. Men jeg mangler noget inspiration til hurtig morgenmad (som man gider at lave kl 5.30). Jeg kan ikke lide havregrød eller skyr...så jeg søger noget andet der mætter.

Derudover trænger jeg også til inspiration til min frokost. Skal bringes med på job og gerne kunne laves aftenen inden.

Jeg håber at der sidder en med lidt friske øjne på maden?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg spiser 2 blødkogte æg og et stykke rugbrød med hytteost på til morgenmad :cool: Det mætter synes jeg, og så til frokost plejer jeg at spise rester fra aftensmaden, men det er selvfølgelig lidt et dårligt råd - men altså, grønkål, kylling, og ost, er meget godt til frokost synes jeg, og sweetpotatoes... du kan evt preppe det lidt i forvejen så du laver et oooordentligt skud sweet potatoe-fries, så du har til et par dage 

Link to comment
Share on other sites

Så nap et andet tykmælksprodukt til morgenmad med noget havregryn/musli og frugt. Af de 6 om dagen må 300 gram være frugt og et glas juice tæller med, så det er de første 100 gram og så et æble oven på morgenmaden eller til. Evt med et blødkogt æg som P skriver.

Frokost. Ordenligt rugbrød med en god håndfuld spinatblade (det preskyllede er nemt) og leverståhej eller anden pålæg gerne noget med meget protein eller fisk og vær ikke fedtet med mængden, en tomat og noget agurk til, måske et par baby gulerødder eller et hårdkogt æg. Så kommer man langt.

Så burde du kunne nå 400 gram grønt&frugt, og noget fuldkorn og protein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share