Træning under graviditet


HansineHansen
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er gravid, nu i 9. måned. Termin om 3 uger. 

Jeg har indtil nu forsøgt at holde gang i træning - primært motions/-transportcykling og en tur på mountainbike i skoven nu og da. På nedsat blus, generelt har jeg nået en 3-4 gange om ugen hvor jeg cykler ml 15-25 km. 

Her i de sidste uger bliver det lidt tungt at holde tempo og også længde på turene. Kommer nu sjældent over de 20 km. Jeg oplever også stigende træthed bagefter og trykken i benene, det sidste pga. vækseophobning: Når jeg træner synes det at trykke på vækseansamlingerne. Jeg træner aldrig så hårdt at det gør ondt men kan godt få lidt spændinger i underlivet når jeg kører op ad bakke. På trods af disse ubekvemmeligheder er er træningen noget af det som bedst holder ødemer nede og energien oppe. Har dog overvejet om jeg skal trappe ned her i de sidste uger frem mod termin. 

Hvad er erfaringerne? er det bedst at stoppe eller trappe ned? Kan jeg gøre noget for at få ødemerne væk? Og for at blive mindre træt? Vil være meget taknemmelig for input. Der er stærke holdninger for og imod derude. 

Hansine

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share