Sign in to follow this  
HansineHansen

Træning under graviditet

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er gravid, nu i 9. måned. Termin om 3 uger. 

Jeg har indtil nu forsøgt at holde gang i træning - primært motions/-transportcykling og en tur på mountainbike i skoven nu og da. På nedsat blus, generelt har jeg nået en 3-4 gange om ugen hvor jeg cykler ml 15-25 km. 

Her i de sidste uger bliver det lidt tungt at holde tempo og også længde på turene. Kommer nu sjældent over de 20 km. Jeg oplever også stigende træthed bagefter og trykken i benene, det sidste pga. vækseophobning: Når jeg træner synes det at trykke på vækseansamlingerne. Jeg træner aldrig så hårdt at det gør ondt men kan godt få lidt spændinger i underlivet når jeg kører op ad bakke. På trods af disse ubekvemmeligheder er er træningen noget af det som bedst holder ødemer nede og energien oppe. Har dog overvejet om jeg skal trappe ned her i de sidste uger frem mod termin. 

Hvad er erfaringerne? er det bedst at stoppe eller trappe ned? Kan jeg gøre noget for at få ødemerne væk? Og for at blive mindre træt? Vil være meget taknemmelig for input. Der er stærke holdninger for og imod derude. 

Hansine

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this