Perlemoren

8 kg vægtab

Recommended Posts

Kære alle - rigtig godt nytår!

Jeg står i den situation at jeg skal nå at tabe mig 8-10 kg inden medio marts, (altså om ca 2 måneder) da jeg skal tabe mig ift en rolle. Det er unægteligt mange kilo på kort tid, men kan det lade sig gøre?

Jeg er 1.75 og vejer lige omkring 70 kg (har taget 10 kg på det seneste år skide irriterende)  og jeg er 24 år.

Jeg spiser ca 1500 gode kalorier om dagen, og styrketræner 3-4 gange om ugen i 45 minutter ad gangen. Jeg cardiotræner ikke rigtig andet end lidt opvarmning men er det et krav?

Hvordan lyder det ift. til min plan om vægttab?

Mvh Perlemoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om det kan lade sig gøre: bestemt... 10kg er ungefahr 70.000 kalorier.

Det en del, men kan lade sig gøre, ideen om at styrketræne er også fin, det holder på muskelmasse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det  er meget enkelt. Indtag det antal kalorier, der svarer til det antal kalorier, du forbrænder. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort, men når du er færdig med at tabe dig, vil du begynde at spise en del mere. Vej dig hver dag og hvis vægten efter en uge er uændret, så spiser du den rigtige mængde, hvis du har taget på, skal du nok overveje at skære ned på antallet af kalorier, du indtager, og hvis du taber dig, skal du til at spise lidt mere. Det handler nok om at have en sund livstil, hvor du ikke overspiser.Husk endelig at få en god fordeling mellem kulhydrater, protein og sundt fedt.  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En af de bedste ting, du kan gøre for at holde vægten off er at oprette en spise tidsplan og holde sig til det. Spise regelmæssigt fortæller din krop, som du kommer til at forsyne den med en konsekvent levering af kvalitets næringsstoffer, og at det ikke behøver at hamstre noget. Det vil også sikre, at du ikke binge spise, fordi du "sulter." Figur ud, når du normalt vågne op om morgenen, og når du går i seng om aftenen, derefter planlægge måltider hver to til tre timer i mellem. Husk, at holde vægten off er om at holde dit stofskifte højt. Skipping måltider sænker dit stofskifte, også, så holde fast i din tidsplan. Mere information her: Hvordan tabe sig?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 timer siden, Cobsonn56 skrev:

En af de bedste ting, du kan gøre for at holde vægten off er at oprette en spise tidsplan og holde sig til det. Spise regelmæssigt fortæller din krop, som du kommer til at forsyne den med en konsekvent levering af kvalitets næringsstoffer, og at det ikke behøver at hamstre noget. Det vil også sikre, at du ikke binge spise, fordi du "sulter." Figur ud, når du normalt vågne op om morgenen, og når du går i seng om aftenen, derefter planlægge måltider hver to til tre timer i mellem. Husk, at holde vægten off er om at holde dit stofskifte højt. Skipping måltider sænker dit stofskifte, også, så holde fast i din tidsplan. Mere information her: Hvordan tabe sig?

Det her er ret sjovt, fordi det er noget værre ammestuesnak...... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now