min arm syrer til når jeg bænker?


opf
 Share

Recommended Posts

Kære alle,

Dette er ikke et problem jeg er stødt på nogle andre steder, når jeg har googlet eller set videoer omkring bænkpres. Jeg ved, skuldersmerte er relativt normalt når folk bænker, men jeg oplever noget andet:

Min venstre (aldrig min højre) overarm, sådan ca. midt imellem bicep og tricep, begynder at syre til hver gang jeg bænker. Det går måske også lidt op i skulderen. Det sker relativt hurtig, dvs. efter få gentagelser. Jo mere vægt, jo mere intest. Jeg vil ikke sige, det direkte gør ondt, men det begynder det at gøre, hvis jeg bliver ved. Jeg oplever ellers ikke nogle smerter udenfor træningscenteret, men det kan måske også være fordi, jeg ikke presser mig selv til det yderste under bænkpres, fordi jeg godt kan mærke, der er noget galt.

Jeg oplever *aldrig* skuldersmerter når jeg laver overheadpress. Selv ikke når jeg løfter så tungt, at jeg næsten failer har jeg oplevet noget knas med skulderen der. 

Efter at have styrketrænet i ca. et år (stronglifts 5x5 - squat, dødløft, overheadpress, pendlay row, bænkpres) er jeg begyndt at blive rimelig bredskuldret. Mit bryst har altid været mit weakspot, da jeg har haft svært ved at få styr på teknikken, så hele min brystkasse er nok lidt underudviklet ift. resten af min krop. 

Jeg gør alt hvad jeg kan ift. teknik - jeg har set samlige videoer og fået min teknik tjekket af en styrkeløfter jeg kender som selv bænker langt over 100 kg for reps og lader til at have styr på teknikken. Jeg sørger altid for at holde mine skuldre tilbage og brystkassen op når jeg bænker og jeg holder mine hænder i en sådan afstand, at mine underarme er helt lodrette, når baren rammer brystet. 

Det jeg er mest interesseret i at høre, er om nogen kan genkende det med at armen og måske skulderen altså syrer til under bænkpres? Og det er som sagt altid den samme arm - min venstre, som også er min dominerende/stærkeste.

Jeg håber, nogen har forslag til, hvad jeg kan gøre anderledes, eller i det mindste hvad dette problem skyldes

På forhånd mange tak

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share