Egon


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Kunne igen ikke styre mig med min overskrift ;)

Som de fleste nok ved, er jeg blevet nødt til at stoppe min HST cyklus da jeg er blevet testet posetiv for mononukleose. Og derfor ikke må træne i 3-4 uger :(

Men nu må jeg jo få det bedste ud af det...

Og som der er blevet skrevet i en anden tråd, skulle jeg bare betragte det som en nice omgang stategik deconditioning.. Og tak for opmuntringen gutter :wave: pænt gjort ;)

Men nu har jeg lavet en plan for at maksimere mit udbytte af denne sygeperiode yderligere.

Nb. Jeg må ikke løfte noget tungt i de 3-4 uger, henze 0 vægttræning. Men jeg må gerne dyrke "mild" motion aka. Cardio ved ikke alt for høj intensitet.

Jeg har, imens jeg var i gang med mit HST program, prøvet at cutte samtidigt. Og det blev noget zig-zag diæt lignende noget.

Jeg har inden mit HST program heller ikke taget tid til at lære Squat at kende, hvilket er en meget vigtig ingrediens i maksimal musklelvægt. OG som jeg burde have med i HST.... og generelt min træning.

Og nu til sagen:

Min plan går ud på:

At jeg i min sygdomsperiode studerer udførelse af squat, og afprøver med min stang herhjemme. Det må man godt. Og når jeg så engang er ude af min sygdomsperiode, og begynder forfra på et nyt HST program. Så inddrager jeg squat og piller måske lidt ved andre øvelser. Samtidigt i min sygdomsperiode, cutter jeg det sidste fedt af UDEN tab af muskler. For så når jeg vender tilbage til HST kan jeg spise optimalt, dvs. med et lille kalorieoverskud (hvis jeg da kan finde ud af det, det vel jeg nok også undersøge nærmere). Så må man sige at jeg har optimaliseret mit HST program så meget som det overhovedet er muligt.

Og et par spørgsmål:

Nu da jeg ikke kan vægttræne samtidigt med at jeg er på zig zag diæt. Hvordan skal jeg så bære mig ad med at at smide fedt og holde på muskler?? (går ud fra at det nu engang bliver sværere at holde på musklerne når jeg ik må vægttræne samtidigt)

Skal jeg/må jeg køre en gang inden HST programmet hvor jeg finder mine RM´s (eller noget lignende), eller vi det ødelægge min "nøje planlagte" :rolleyes: strategik decoditioning???

Og sidst men ikke mindst:

Hvad synes i så om min plan? :D

Og den involverede ikke engang en barnevogn, 3 lommelygter, gaffatape, kontaktlim, 200 meter tov, 1 kg grus, afføringsmiddel, 50 heliumsballoner eller en sømandsdukke :D :lol:

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Anders, hvor der er vilje er der vej ;)

Men måske kan du uddybe hvad det rent tekninsk er der gør det sværere at holde på muskelmassen hvis man ikke pumper samtidigt?

Der MÅ altså være en måde ;)

For ellers ville det jo sige at folk der ikke træner overhovedet mister en masse muskler på en slankekur... true?

Ps. til alle andre... COME ON! DONT BE SHY! Skriv for pokker! Skriv!

Link to comment
Share on other sites

For ellers ville det jo sige at folk der ikke træner overhovedet mister en masse muskler på en slankekur... true?

jeps

derfor er det vigtigt at man vægttræner hvis man vil opnå et fornuftigt fedttab

hvis du bare skærer i kalorierne og ikke vægttræner, er der, for kroppen, ikke nogen grund til at beholde musklerne.

Bare hold dig til vedligeholdelse imens du holder pause

Link to comment
Share on other sites

Har lægen sagt at du må dyrke cardio???? Så må du godt nok have nogle flotte levertal!! Jeg ved godt at enkelte personer ikke mærker at de har kyssesyge, men i LANGT de fleste tilfælde, er ALT fysisk aktivitet (også cardio, selvom det fx. er mildt) 100% FORBUDT!!! Dette er ikke for at tage modet fra dig, men det virker ikke somom du har fattet, at det rent faktisk er en ret alvorlig sygdom du har pådraget dig...!! Det er altså ikke bare en slem forkølelse........OG medmindre du har meget fine levertal, er det fuldstændigt uansvarligt af dig at lave cardio nu, og alm. vægttræning om 3-4 uger........!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Watts> Ja det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt ;)

Anders> Jaaah, det er jo den goe gamle "Use it or loose it" regel... men kunne det ikke i teorien tænkes at det kan zigzagges af? fordi det har virket fint indtil videre... For jeg vil nødigt cutte når jeg begynder på HST programmet. For det skal være 100% optimalt :devil:

Atomnissen> En ting om kyssesyge, så er det MEGET forskelligt hvilken grad man har! Nogle har indlæggelse i månedsvis, andre opdager aldrig at de har haft det... Jeg var tæt på at ligge i sidstnævnte katagori, da min ikke er en relativt alvorlig grad af sygdommen. Så 0 vægttræning i 3-4 uger, 0 bajer i 3 måneder var hvad han sage. Skal sågar tjecke på om det er ved at være normaliseret igen om 14 dage..

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Ethan...

det virker som om du allerede har bestemt dig og ikke rigtig lytter til hvad jeg siger:

<Anders> Jeg vil anbefale dette.

<Ethan> men er det ok hvis jeg gør sådan her istedet?

<Anders>nej, gør sådan her

<Ethan>Men det jeg har gjort er ikke dårligt vel ?

<Anders> :angry3: :argue: :crazy: :ugone2far: :deal: :argue: :headwall:

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Ethen> Ok, så hører du til de heldige få.....!!! Men du skal vel ikke vente 14 dage til din næste blodprøve, vel?? Det virker da noget useriøst af din læge...!! Dem jeg kender (inklc. migselv) fik alle taget prøver 1-2 gange om ugen, i hele sygdoms forløbet, for at de hele tiden kunne følge levertallet.....!

Hvis du hører til de, trods alt få, som allerede må træne igen efter 4 uger, har du ingen grund til at brokke dig.....du har været MEGET heldig......!! :)

Link to comment
Share on other sites

Anders> Rolig nu :lol:

Jeg er bare lidt skeptisk overfor en SÅ uhjælpelig situiation ;)

Atomnissen> Mht. blodprøve, så måtte jeg spørge 2 gange til, hvad det var min læge sagde. For det lød mærkeligt :jehon: . Det går ud på at jeg bare skal ringe til ham om 14 dage, og så fortæller han hvordan det ser ud med min blodprøve, så den åbentbart af sig selv har ændret sig :huh:

.. mærkeligt...

Ps. jeg har det rent "føle-mæssigt" ok nu. Min halsbetændelse er næsten helt pist væk. Så det er bare mærkeligt at der skulle være en virus der smadrer min indre biologi right about now...

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Den kan ikke "ændre*" sig af sig selv........!!

Du skal ha taget nye prøver, for at se dit øjeblikkelige levertal! Og dermed bedømme, hvorvidt du er i bedring eller ej.......!!

Du bliver nødt til at snakke med ham igen, for det der er direkte forkert!

Og man bliver ofte rigmelig hurtigt frisk igen, men leveren har ofte fået et alvorligt slag, og det er defor dine levertal er så vigtige. For hvis du fx. begynder at træne for tidligt, kan du smadre din lever.............. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share