MSM - Mirakel-middel???


Driblekongen
 Share

Recommended Posts

Jeg er dyrket armbrydning i ca et halvt år. Jeg har i flere år trænet en masse grebsstyrke og har opbygget et stærkt greb, bl.a 240 kg i overhåndsdødløft og lukket nogle tunge handgrippers. Men jeg har haft svært ved at overføre min grebsstyrke til armbrydning og når modstanderne kørte på min fingre åbnede mit håndled op som ingenting.

 

Så købte jeg noget MSM i sidste uge og 2 dage senere var det ligesom min styrke steg fra 0 til 100, når folk bruger top-rollen (kører på fingrene). Jeg kunne bare stå holde min træningspartner, som normalt joder mig i bund, når han top-roller mig. Til næste træning 4 dage senere gik det også godt og det var mod forkellige, som også plejer at jorde mig.

 

Så var det her i dag, at jeg regnede med, at nu skulle jeg jorde min træningsmakker igen, men det er ligesom min power gik fra 100 og ned til 0 igen.

 

Jeg er sikker på, at det var msm, der gjorde, at jeg kunne overfører den grebsstyrke jeg har fra vægttræning til armbrydning. Mine håndled er blevet betydelig mere smidig efter jeg startede på msm. Men jeg er selvfølgelig blevet usikker på om det virker efter jeg fik tæsk i dag. Måske er det fordi jeg trænede hårdt i onsdags, at det gik dårligt i dag. Jeg trænede nogle håndled og finger styrkeøvelser og der var jeg faktisk stærkere end jeg plejer. Så det giver ingen mening.........

 

Min egen tese hvorfor det virkede på mig, er at mit håndled blev smidigere af msm og jeg dermed kunne udnytte mit grebsstyrke i en position jeg ikke kunne før. Min muskler var stærke i dag, så det var ikke derfor at jeg havde en dårligt dag. Kan ens sener og godt være slidt efter en hård træning, så man ikke kan udnytte ens kraft i bestemte positioner.

 

Jeg er meget forvirret.

Måske nogle, der ved en masse herinde, kan have en ide, hvad der sker med kroppen i mit tilfælde. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share