Sign in to follow this  
Davai

Davai, davai!

Recommended Posts

Den naturlige løsning ville nok være bare at skyde tallet op :)
Det har dog sat en masse tanker om hvor det skal bære henad, lige nu trøster jeg mig med at det sikkert er meget sundt med en lille pause, hvor der ikke er for mange timer på cyklen.
Har købt et nyt styr hjem, ikke helt i samme kaliber som Kermits nye zipp aerostyr, men Wiggles bud på et i aluminium. Jeg har et 3t aeronova liggende, men fik det aldrig rigtigt til at spille med formen og fittet.

I går blev det til opvarmning og 3x5 minutter på ftp med to minutters pause. Jeg ville gerne have kørt nogle flere, men hovedet var ikke helt med - det var pulsmåleren iøvrigt heller ikke!
decemberuge2-3x5minftp.JPG.bb17b1bf5bf0a6bcef526298c57675c5.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror måske en mulighed for at bevare bare lidt af motivationen kunne være, at droppe den strukturerende  træning, og evt. køre et par zwift løb om ugen? Mange af mine bekendskaber synes hvertfald det er yderst sjovt - og med dine watt tal, kunne det endda være meget sjovt? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godt nytår!
Puha, en hård omgang med familie og venner til nytår, så nu glæder jeg mig til at komme tilbage i hverdagsrutinerne igen :)

En times tid på hometraineren til at begynde årets træning mens junior sov lur.
10 sekunders spurt hvert tiende minut.
Noget overraskende satte jeg en all time pr på 10 sekunder med 959 watt.

janauruge1-01.JPG.005e0c64300c070d0db10c38ab93c905.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det var en glædelig overraskelse, i forhold til dig (Gregers) og Kermit, så er min spurt jo ikke eksisterende :)
Man kan jo nærmest ikke bevæge sig uden at trainingpeaks melder om årets bedste præstation her i begyndelsen af januar.

2x20 minutter med lige over 300 watt i snit - pulsen helt i vejret. Jeg siger til mig selv det er fordi jeg nu træner i et andet værelse end tidligere, hvor jeg ikke kan åbne lige så mange vinduer, men sandheden er nok at kroppen bare fik et chok over pludselig at skulle køre intervaller igen efter min lille pause :)

5ff4459a1773b_januaruge1-02-2x20copy.jpg.9e96d9a97f16387da05de175e6be43ac.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efter a have set Gregers fyre noget lignende af i søndags, så kastede jeg mig i går også over sådan en omgang. Det gik desværre rigtig skidt, så jeg rullede bare timen ud efter et enkelt sæt.

januaruge2-01-rattlesnake-2.JPG.f077df09d53c9e5bbb8c95ffd1073e4c.JPG

Har løbet et par ture på 20-40 minutters varighed i roligt tempo for at få kroppen med, kan godt mærke jeg pressede den lidt for meget med 40 minutters løb, så ser frem til at blive stærkere der, så jeg kan komme ud på nogle længere ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lidt afskåret træningsbillede fra i dag, hvor jeg har kørt  4 x15 minutters sweetspot begyndende med 30 sekunder på 150% af ftp.
Løb 20 minutter alt for tidligt i morges, heldigvis løb jeg uhyggelig langsomt, men det passede fint, for det var godt nok glat mange steder :)

januaruge2-02-bondcliff.JPG.27b6aebb614534596929f3b6267931e3.JPG

 

Delmål for januar:
En udendørs tur på 100 kilometer.
5 timers samlet træning om ugen.

Edited by Davai
edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op på 5 og en halv times træning sidste uge fordelt på tre ture på hometraineren og tre løbeture.
Jeg har fundet et gammelt garmin ur frem, som jeg havde lidt problemer med at få til at synkronisere, så jeg installerede deres garmin express software, det skulle jeg aldrig have gjort, for den satte sig på mit ant+ usbstik, så zwift ikke længere ville registrere det. Det førte til at jeg kørte en træning via bluetooth og det var godt nok en ustabil omgang i forhold til hvad jeg har været vant til. Det var først efter en af- og geninstallation af zwift og fjernelse af garmin softwaren at det lykkedes mig at få genetableret kommunikationen.

Lørdag halvanden times zone 2 og i går aftes blev det til 2x20 min. + 30 min. zone 2.

zwifting.jpg.73243822718ed419dbc68a9f48dd9660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kørte et zwift event og endte med en time med 300 watt i snit - varmede op med cirka 30 minutters zone 2.
Har justeret ftp værdien ned til 330 og giver det lige en uge eller to for at se hvordan træningerne føles.

januaruge3-01-1x60minsweetspot.JPG.76e3a84c5cc4736af7508f0677d7a3db.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Søndag kørte jeg 2x14 minutters 30/30 sek og løb efterfølgende 10 kilometer.
Her til aften er det blevet til halvanden times zone 2.
Sidste uge ramte jeg 7 timer fordelt på 3 løbeture og 3 ture på hometraineren.

januaruge3og4.jpg.a047dffb175519c463adf5fba518b0f9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I går aftes blev det til 2x20 minutter på hometraineren.
Det blev også til en løbetur, hvor jeg ikke kunne holde mig i skindet og løb 3x3 min, løb op af Oddervej i det tredje interval og kan efterfølgende se at jeg burde have givet den mere gas, hvis det skulle minde om de to foregående.
 

januaruge4-03-2x20min.JPG.5b5920707cb96174bb631ce04d70f21e.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det blev til 5 timers træning i sidste uge fordelt ligeligt mellem hometraineren og løb.
Både tirsdag og onsdag løb jeg 10 km og løb ud langs vandet til Ørnereden og hjem. Jeg får set en masse nye steder tæt på hvor jeg bor i forhold til når jeg cykler udendørs, hvor jeg får set en masse nye steder længere væk.
På hometraineren tog jeg 5x15 minutters sweet spot om mandagen og om fredagen havde jeg tilmeldt mig et zwift event, som fungerede som et 45 minutters langt sweet spot interval.

uge2februar.jpg.e2a980cd3692660bdfa4b245e9b00d7f.jpg

Vi tager til Aabenraa for at holde et par dages vinterferie og jeg ville have taget cyklen derned, men det skønne vintervejr vi har for tiden har sat en stopper for den plan :)
I stedet pakker jeg løbeskoene og ser om jeg ikke kan få et par ture ind om aftenen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this