Hårdt arbejde kontra træning


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

I næste uge skal jeg starte på et arbejde, der er fysisk meget hårdt. Tømning/påfyldning af lastbiler. Jeg kommer til at cykle til/fra arbejde, idet intet offentligt kører når jeg skal hjem. Jeg kommer til at arbejde fra 17 til 23. Det er 7-8 km hver vej. Så cardio og funktionel styrke kommer til at blive boppet opad. Men jeg er bange for manglende progression eller værre - degression af min muskelmasse. 

Jeg træner et simpelt program der virker for mig: fullbody 3 gange om ugen (mandag, onsdag, fredag). 

Hvad er det bedste at gøre for at pleje min muskelmasse? 

Jeg er bange for at jeg i den første uge nok lige skal vende mig til arbejdet før jeg kan styrketræne. Pga arbejdets tidsrum, bliver jeg jo nød til at træne FØR jeg skal på arbejde. Måske bliver jeg endda nød til at vente et par uger istedet for en enkelt uge. Vil det være skadeligt for min muskelmasse? Hvad kan/skal jeg gøre? 

 

Link to comment
Share on other sites

Få lavet dit styrketræning, også den første uge, og sørg for at spise nok, så du ikke kommer i kalorieunderskud. Hav frugt og et stykke franskbrød med ost ell med til de korte pauser og en solid madpakke. Så burde der ikke være problemer. Hårdt fysisk arbejde i 8 timer er noget andet end at træne i en times tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg tillader mig at sige noget andet

En uge i dit samlede program er fuldstændig ligegyldig. Da jeg var ny (og ung) i styrke gamet, bekymrede en uge mig overordentligt meget.

I praksis betyder det overordentligt lidt.

Du passer dit arbejde, din søvn, og får nok at spise. Er der overskud til at træne lidt, så gør du det, og kan det ikke lade sig gøre, så skal du ikke ligge søvnløs over det.

Nej , hårdt fysisk arbejde erstatter ikke allaround træning en til en. Men det lyder som du kommer til at blive rigeligt stimuleret fysisk, så lad være med at bekymre dig 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share