Kan i huske........


PeterLarsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

max-griner-tråd :lol: jeg sidder sgu og kommer til at tænke på mine "unge dage" hvor 3 sportsgrene virkelig trængte sig på, dans (sopm jeg ikke turde fortælle i skolen fordi det var flooooovt at gå til dans)men cykling og karate. og i kampsportsverden er der VIRKELIG foregået mange skumle ting, Blandt andet da vi havde set Bloodsport, troede vi at vejen til et smidigere spark var at balancerer på fødderne enten mellem 2 stole eller andet. Problemet var at Jean Clause kunne det, mens mine ret så korte tykke træstammer næppe på det tidspunkt skulle være i stand til at komme bare i NÆRHEDEN af at gå i split, med det resultat at jeg - selvfølgelig HELT alene på mit værelse - pludselig sad "fast" så jeg ikke kunne komme længere ned fordi det ondt af helvede til og på den anden side havde passeret det punkt hvor jeg kunne presse mig op ige - tage fra med hænderne siger du ??? fra 2 stole ???til sidst var jeg nødt til tage hovedspringet, alt imens jeg panisk prøvede at holde på stolene med hænderne med det resultat at jeg ud over jordens ondeste DOMS i benene også rendte rundt med brændsår fra tæppet i hele ansigtet, og næse der var totalt rød og øm. det var sgu tider B) B)

Link to comment
Share on other sites

kom i vrigt til at tænke på en gang hvor vi gik i fritidshjem, det er ikke træningsrelateret, men jeg kan huske vi kom op og skændes om hvorvidt man døde af at få en sten i hovedet. Vi vædede selvfølgig 1 kr. hvorefter vi afprøvede det på en af "de små" :retard: - vædemål indgik jeg også med min kusine om hun kunne lave hovedspring fra 3 metervippen, 2 kr. vædede vi. Hun landede i verdens ondeste maveplasker og måtte hentes op af livredderen (ikke fedt for en 14 årig tøs der er varm på selv samme flotte fyr fra det lokale styrkecenter) - anyway...hun fik kun 1 kr. for det var jo kun et ½ hovedspring :devil: ....når jeg tænker over det så ville jeg ikke kende mig dengang....der er flere hvor de kommer fra, men må hellre stoppe mens legen er god og i stadig tror det bedste om mig :lol:

Link to comment
Share on other sites

For vild griner,

Nu vi snakker om hovedspring, så skulle en ven og jeg være kloge og lære pigerne at springe på hovedet da vi gik på efterskole. Fremgangsmåden er den gamle kendte med at bede dem sætte sig på hug på startskamlen, strække hænderne frem og så ellers blot tippe forover.

Det havde vi egentlig ret stor succes med.

I vores uovertrufne visdom mente vi nu også at samme taktik burde kunne bruges fra 3'eren. Så, vi overtalte en af pigerne til at sætte sig på hug deroppe og vælte sig forover. Imponerende nok, gjorde hun faktisk præcist som vi sagde :retard: . Desværre stoppede rotationen ikke da hun hang med hovedet nedad, istedet fortsatte hun rundt og landede på rygge.

Vi var ikke helt så kry da vi skulle hive hende grædende op af baljen bagefter. Senere på aftenen viste hun os sin ryg, og på det tidspunkt kunne man stadig se hvor stropperne fra hendes badedragt havde gået :( Hvad pokker, som den eneste af pigerne lykkedes det hende næsten at lave en salto fra 3'eren B)

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: :lol:

damn det er sjovt det her, folk er virkelig gået i barndommen i de her dage :lol:

vi har godt nok os lavet nogle åndsvage ting en gang imellem :retard:

så som at være ved at vælte på cykel fordi ens triceps var gået i stykker efter 20 sæt til failure :4whip: :lol:

men tror det bedste stunt jeg har lavet, var da jeg skulle lave cable-cross,

først griber jeg det ene håndtag, så det næste og LIGE da jeg går i gang med den 1 rep falder det ene håndtag simpelthen fra hinanden,

det sir sig selv at jeg på det tidspunkt jo selvfølgelig stod godt foroverbøjet og selvfølgelig os havde trukket godt igennem

så da belastningen i den ene side forsvinder ryger jeg rundt og blir trukket over mod den modsatte side men når lige at give slip inden jeg ryger ind i selve kabeltårnet :4whip: :lol: :lol:

det er underforstået at min makker knækkede sammen af grin, men damn det må os ha set tåbeligt ud :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sådan, det skal have tæsk det patværk , og hvis guns'ne ikke brænder, er sættet ikke færdigt...
Nej..... det er først lige begyndt!! :evillaughter: :4whip:

Fee' tråd, må selv lige støvsuge hjernen for guldkorn på et tidspunkt....

Link to comment
Share on other sites

Da jeg gik på idrætsskole (1986) havde vi noget der hed "præstationsdag". Det gik vist bare ud på at man skulle lave et eller andet sindssygt som involverede fysisk anstrengelse. Jeg satte mig for at jeg ville lave 1200 reps i bænkpres med 50 kg. Ikke på en gang, men fordelt på sæt. Det havde jeg trods alt ikke prøvet før.

De første sæt var på 15-20 reps, og de sidste på 5-6 reps. Da jeg havde nået 1200 synes jeg ikke rigtigt at det var grænseoverskridende nok, så jeg fortsatte til 1500. Da jeg nåede dertil var jeg blevet sulten. Efter frokost tog jeg i svømmehallen og nappede 1 km. Der lå stadig nogle af de andre og svømmede som havde sat sig for at svømme langt. Kedeligt tænkte jeg.

Underligt nok havde jeg ingen DOMS dagen efter, men den gang trænede jeg også til failure i alt hvad jeg lavede. Smerte var et ubetinget succéskriterie. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Da xax og jeg i tidernes morgen startede med at træne, brændte vi hver en muskel af totalt med forced reps, pyramide træning og failure træning!

Den første dag i centeret "Happy Hour" :lol: , lykkedes det mig at få 60 kg på stangen og reppe med lortet, herefter gik vægten pyramidevis nedaf indtil jeg nåede 30 kg, hvor xax shruggede som en sindssyg da han hjalp mig med at køre forced reps!

Men det var ikke nok med alm. bænkpres, vi skulle også lave incline og decline, for pattøjet skulle jo formes, så det" øvre bryst" og "nedre bryst" skulle også lige ha' lidt forced reps! :rolleyes:

Derefter skulle "the all time favorite" trænes, da' gaaaanz!!!

Behøver jeg at sige mere!???

Jeg dukkede ikke op på studiet i 2 dage pga DOMS..... jeg ku' næsten ikke klare et tolietbesøg selv, havde meget svært ved at gribe ud efter ting og holde på dem, ku' næsten ikke tag tøj på selv, men det allerværeste.... jeg ku' ikke dyrke sex med min daværende kæreste! :angry: :(

Helt umuligt at lave den gode gamle missioæner..... jeg kunne jo ikke støtte på armene, hvilket resulterede i at jeg bare lå flad som en skrubbe oven på hende! Ej heller på albuerne.... det jog i mine arme og skuldre og desuden havde hun alt for stort pattøj! :w00t:

Hun ku' heller ikke ride mig rundt, gjorde også ondt og desuden ku' jeg heller ikke løfte armene pga DOMS for at bruge de nysgerrige fingre... virkelig nederen og total bugga'!! :( ;)

Men min kæreste var meget sød og forstående, så Baardi's ynglebær blev tømt på anden vis! ;)

Aldrig siden den gang har jeg haft så meget DOMS.... og gudsketak og lov!!! :bigsmile:

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

For fanden Baardi, det minder mig om at jeg som 16-17 årig præsenterede min "kæreste" for min fætter, 3 dage senere meddelte hun mig at hun skulle på date med min fætter, som er 1½ år ældre end mig. Jeg havde lovet ham at jeg ville "indføre ham i vægtløftningens guddommeligheder" han stak mig undskyldning allerede da han kom til stedet, og forladt naturligvis, vi er jo venner, we're family man... :devil::devil::devil: Og jeg lærte ham ALT hvad jeg hørt om forced reps, failure ALT - HELE kroppen..............date ??? hva for en date ??? den han ikke kom til fordi han hacde global doms for 5 personer :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Efter træning, skulle vi ned og have toget - og da jeg placerer min fod på første trin (rulletrappe), så knækker benene fuldstændig sammen, og jeg tager turen hele vejen ned af skidtet !

Godt det ikke var den rulletrappe der kører OPAD som du faldt ned af.... det kunne tage langt tid at nå bunden :lol: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
HEHE!!!

Jeg havde en TV-shop Life line Gym, som var sådan en rød elastik med stigbøjler i enden og så kunne man lave diverse øvelser - en rigtig pumper.

Man kunne så sætte elastikken fast i døren og så køre diverse øvelser.

Jeg var vel 14 år og min fætter 15, da vi til min fødselsdag skulle se hvem der kunne tage fat i stigbøjlerne og løbe så langt ud i rummet som muligt mens elastikken var fæstnet i klemme i døren - jeg var først og kom ret langt ud og lagde derved pres på min ældre fætter der ikke ville stå op for bollemælk - fast besluttet greb han stigbøjlerne og spunsede (det hed det jo dengang) ud i rummet- han nåede knap derud hvor jeg var nået til, da hans spinkle kropsvægt sammenholdt med den kraft den udstrakte elastik var nået til overmandede ham og sendte ham med raketfart tilbage hvor han kom fra - 1 meter fra døren på sin retur fik han dog sluppet stigbøjlerne - der så susede videre ind i døren og lavede et gedigent BRAG!! og et HUL i døren - der var KRAFT på....

Vores forældre havde hørt braget men kom ikke ind - jeg bildte min fætter ind at døren var antik og kun kunne købes i London til 25.000 kr. - hvorefter han begyndte at tude... :lol: :D :lol: :D Lidt ond var man vel dengang :devil:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Det hele er lækkert. Men specielt afslutningen med den antikke dør giver masser af ekstrapoint. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Herlig tråd den her... 1-0 til baardis indlæg det tager sku' prisen.

Husker én af de første gange jeg trænede bænkpress. Det var i et lille snusket syrketræningslokale der hørte til svømmeklubben og jeg havde kørt bænk et par gange før. Jeg var alene og kry som altid smed jeg lidt mere på vægten end sidst jeg trænede. Der har vel været 40 kg og jeg fik lavet nogle reps og kunne godt nok mærke at den blev lidt tung, men man kan vel altid tage én til. NEJ, det kan man ikke og jeg endte i klemme under stangen som jeg havde været forudseende nok til at forsyne med klemmer så vægtene ikke skulle falde af hvis jeg kørte skævt. Jeg måtte rulle vægten ned ad brystet og maven hvilket resulterede i en rød plamage som en albino efter 3 uger på Kos i bar mave uden solcreme ville have svært ved at toppe.

Har også engang lavet et trick med en elastik som jeg havde spændt fast i døren. Stod med ryggen til og ville lave en slags stående bænkpress/flyes øvelse. Elastikken sad desværre ikke så godt fast som beregnet så jeg endte med en rød streg tværs over ryggen til stor morskab for alle... dog ikke undertegnede!

:lol:

Q

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Fuck det er griner det her :lol2:

Her lidt historier...

Fra barndommen kan jeg kun huske nogle skandale episoder fra min tid i Tønder Sportsforening:

Fodbold:

- Ved et udspark for jeg så meget sving på benet at jeg knalder knæet op i hovedet :retard:

- Da jeg skulle følge en bold til dørs overså jeg lige stolpen og balder for fulde drøn ind i den :(

Håndbold:

- vi spillede en eller anden kamp hvor de andre havde en pige på mål. En af vores "bisser" laver den store moral prædiken i halvlegen og siger den der skyder efter hendes hovede for en på snotten af ham ;)

De første han så gør hvor han bryder igennem er at ramme hend elige i smasken :lol:

Under træning i Fin form Tønder. Jeg havde lige forladt RYG tårnet med stiften i 90kg og går om på modsatte side hvor triceps tårnet står. Så er der en ældre man der gør sig klar til at lave front pull-down, han ligger håndklæde hend på sædet og står lige og gør sig klar :tongue: hvad han så lige glemte var at ændre vægten, han vejede vel omkring 70kg, og faktsik i et spring sætter han sig ned men de 90kg virker så lige som BOUNCER :trampolin: og han flyver op i luften og lander direkte på røven ned på gulvet :lol:

Efter en programtime skulle jeg sætte et program tilbage i kassen, så er det lige at Fin Frm tønder ligger op ad svømmehallen med store vinduer lige ind til bassinerne. På vej derhen for jeg så lige øje på et par gode argumenter i en badedragt, fortsætter med at gå indtil en stor cementsøjle stopper mig da jeg går lige ind i den :tongue:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Den her tråd er sgu totalt grinern!!! :lol:

Var engang så dum at fjerne 30 kg fra den ene side af en vægtstang, da jeg lavede squat (60kg i det hele) havde bare ikke lige tænkt på at stangen så ville svippe op!! Og stangen var faktisk omkring 10 cm fra at ramme en anden person!!! :cry:

Det var sgu virkelig en nederen dag!!! :angry: Især når næsten halvdelen af personerne i centeret stod og gloede chokeret....

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile: Den her tråd er alt for spas.. Til træning i torsdags kommer der en gut ind stadset ud i det frække adidas kluns med sit ur en del kæder og en lille honny - bunny på slæb.. Han styrede målbevidst mod bænken, hans bunny fulgte med.. Han begyndte at læsse kilo på, ingen opvarmning el noget der ligner, da han havde hældt små 120 kilo så han tilfreds ud.. hans bunny var synligt imponeret.. Og jeg ligeså. Tænk at han kunne varme op med 120 kilo.. 100 % POWER tænkte jeg.. :blink::unsure::blink:

Han lagde sig ned psykede sig selv så alle kunne høre det...... Ingen var i tvivl om at nu skulle bad ass rykke nogle tons jern rundt, der var lagt op til intet mindre end verdens rekord forsøg..

Det lykkedes ham at presse stangen ud af stativet, han kunne ikke holde den.. Hans bunny som stod klar til at hjælpe forstod intet.. hun kiggede bare underligt ned på sin kæreste der var ved at blive klemt flad :w00t: og hvis ansigt kulør på sekunden var gået fra for meget solarie til samme farve som sveskejuice..

Jeg løb hen for at hjælpe, men for sent.. Den lille (for øvrigt ret frække) bunny tog fat i den ene ende af stangen og løftede op, med det resultat at skiverne på modsatte side faldt af..... Så med massive overload i bunny s side kom stangen fræsende gennem luften, centimeter fordi hendes hoved og lige ind i et af det store spejle :w00t::w00t:

Der blev helt stille i centeret... Og Mr. Adidas satte sig cool op tog sig til brystet og mumlede noget om en fiber.. aldrig har de gamle moret sig så herligt i vores center.................. Og vi andre grinede da osse efter at rockeren var gået.. hæhæhæhæhæhæh.. :bigsmile: ;) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Var en gang træner for et ungdomshold i badminton. Vi var til fyns mesterskaberne i gudme hallerne. De har/havde en form for et trænings center som lå inde i den ene hal, en etage oppe, men stadig helt åbent ud til hallen.

Ventetiden mellem kampene bliver hurtig lang for en flok 12-14 årige knægte, så de ville op og lege lidt med vægtene. De skulle selvfølgelig også bænkpresse. Problemet var bare at ham der havde brugt den før dem havde vel ligget med 150 kg ca. De begyndte at pille vægtene af, men kun i den ene side, og så gik der jo ikke længe før at der røg noget der ligner 80-100 kg på gulvet, med et brag uden lige. Der var vel 200-300 mennesker i hallen, og der blev fulstændigt stille, kampene stoppede, og alle vente deres blik mod "balkonen", der stod de så som de mest uskyldige unger i hele verden.

Da folk var færdige med at klappe, fortsatte turneringen sin gang.

Vi fik faktisk to fynsmestre... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fed tråd...

Jeg skulle engang lege fra tre-meter vippen(læses blære mig)

Der var lige lidt ekstra mennesker denne dag, så der skulle jo satses 100%. 2 skruer... 1 og en kvart salto, den blev selvfølgelig lukket helt ud til starkt, det skulle jo se flot ud, ikk....

Resultatet var som følger:

1: Ren maveplasker

2: Knækket fortand (ja, det er muligt...)

3: Hjernerystelse....

Det er sådan nogle spring man score på :devil: ... eller sådan noget... :(

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Knækket fortand (ja, det er muligt...)

:bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Jeg skulle også blære mig til svømning, tog et perfekt hoved spring fra et meter vippen

Men opdaget til min skræk, at bade bukserne var røget af

Til stor latter for alle de andre der var i svømmehallen

Dengang skulle ens tøj købes 3 gange større, så man rigtig kunne vokse i det

Link to comment
Share on other sites

jeah! den fede tråd :D

kan huske de gode gamle dage. ørst trænede man BP i maskine så med BB og til sidst med db. nu havde jeg så en dag tænkt mig at køre incline db efter før nævnte cyklus. jeg for med møje smidt du 17kg op i position. jeg når at reppe en gang før min venstre arm begynde at røste - jeg hyler på min spotter som ikke når at reagerer fordi han skulle hilse på nogle søde piger - resultatet er at jeg hamre den 17kg db ned i brystet under endnu et hyl og lidt sagte grynten bagefter.

desuden tog det mig omkring to uger at indse at den vægt jeg kørte med i one arm triceps ext. var for stor. jeg kunne ikke styrer den og hamre mig altid i baghovedet indtil en venlig sjæl foreslog at jeg kørte den med mindre belastning. det må have lydt skægt..."av...hov...av for s****....shit...av av...forpullede l***" etc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share