Vedligeholdelse efter Forsvaret - Søge ind hos Politi/Kriminalforsorgen


Serkan438
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er en ung mand på 21 år som for nylig har afsluttet HBU i Slagelse i juni. Jeg gik fra at være lidt overvægtig til en mere "almindelig" vægt. Jeg vejede 92 først dag (1 februar) og da vi afsluttede 1 maj sagde vægten 80. Jeg gjorde ikke noget specielt for selve vægttabet, men går stærkt ud fra at det var mere varieret samt sundere kost derinde samtidig med at jeg indtog mindre mad end hvad jeg plejede.

Jeg gik fra at kunne løbe 1630 på min første coopers til 2550 i den sidste coopers 1 uge før vi afsluttede. Nu er jeg så vendt hjem og vil gerne vedligeholde formen samt at holde vægten + gerne tabe mere endnu. Er desværre gået fra de 80kg til 83-84 stykker efter 3½ måned, og jeg synes at der skal til at ske noget, kan mærke at der kommer lidt på mave regionen samt siderne igen i forhold til da jeg lige var vendt hjem. Det er nok en kombination af at jeg har mistet dagligdagens aktiviteter samt kosten derinde. 

Jeg vil gerne søge ind hos Politiet, men lige p.t har jeg søgt ind til Kriminalforsorgen som fængselsbetjent og skal til optagelsesprøve i slut oktober, så jeg har et godt udgangspunkt. Her vil jeg gerne træne op til de fysiske test, de er ikke i nærheden af Politiets, men indeholder bl.a en opvarmning og shuttle run/bip test. http://www.kriminalforsorgen.dk/Files/System/kf_hr/PDF/fys_test_mand.pdf - "En tommelfingerregel for, om man er tilstrækkelig god form til prøven, er, om man kan løbe med 10 km/t ud ad lige vej i 35 minutter." Jeg løber 5km på ca. 25-27 minutter, så jeg synes i hvert fald at jeg ligger på en okay grundform til at starte med.

Jeg træner i fitness, men træner ikke styrke træning, jeg fokuserer mest på core og almen styrke øvelse. Jeg har 1½ måned til at træne noget HIIT samt løb til optagelsesprøve, dog er mit primære fokus HIIT. Nogle der evt. har en liste/program som ville kunne hjælpe mig med dette, så ville jeg blive super glad. Jeg forventer at komme ind, og derfra bruge meget mere tid på træning.

Om mig:

21 år

180 cm høj

Nuværende vægt: 83

Arbejder deltid (80-90 timer om måneden)

Edited by Serkan438
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share