Smerter i håndled


Kromann1990
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en mand på 27 år som nu har haft problemer med mit venstre håndled i snart 6 måneder.

Smerten er mest tydelig ved bagoverbøjning af håndleddet men også ofte ved belastning. Eksempelvis er chin-ups ikke et problem men armstrækninger og fransk pres gør ondt.

Jeg har forsøgt mig med diverse behandlinger:

Har gået hos en fysioterapeut og fået 8 behandlinger men diverse øvelser, gigalaser-behandlinger og chokbølgeterapi.

Jeg har også haft et par akupunktur-behandlinger uden held.

Jeg har fået foretaget ultralyds-scanning som viste at der ikke er noget væske, dvs. ingen betændelsestilstand.

Røntgenbilledet ser helt normalt ud og det samme gør MR-scanningen.

 

Jeg er efterhånden på bar bund, jeg skal starte hos en fysioterepeut igen om en uges tid og forsøge genoptræning, men er der nogen som har prøvet noget lignende og måske har haft held med en anden for for behandling? Jeg vil gerne forsøge at uddybe mere om nødvendigt.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ønske jeg kunne sende dig i bedre retning, men jeg har pt samme problem.

Jeg har først prøvet lidt light rehab, og voltaren

Bagefter Ipren kur

Jeg er blevet anbefalet IKKE at rode med Shockwave før efter røngten (Det skal jeg i morgen) . Afhængt af hvad den viser, prøver jeg måske en blokade

I dit tilfælde ville jeg kontakte ham her: http://naestvedrygcenter.dk/os/behandlere/eskadronsvej/nikolaj-kaufmann.aspx

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har faktisk selv startet med voltaren gel og ipren kur á 14 dage, to gange faktisk, men i mit tilfælde er det ikke en betændelsestilstand, som er hvad ipren kuren kan hjælpe imod, så vidt jeg ved. Min fys var også ude i en blokade men min læge var uenig så det er foreløbig droppet.

Jeg bor desværre i Jylland så det er lidt langt til Sjælland for din anbefalede fys.

Edited by Kromann1990
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 12/3/2017 at 10:25 , Kromann1990 skrev:

Har du hørt noget nyt omkring det?

Intet. Jeg synes det begyndte at blive bedre, men nu føler jeg nærmest modsatte situation. Jeg kan mærke senerne "smutter/klikke" rundt på oversiden af håndledet når jeg bevæger tommelfingeren. Very funky

Link to comment
Share on other sites

Ærgelig situation og historie.

Fysioterapeuter kan selvfølgelig ikke altid lige løse problemet. I det hele taget kan den slags problemer her med smerter i håndled jo godt plage en i noget tid inden man finder løsningen.

Jeg vil anbefale dig at gå til en osteopat - kan anbefale Team Osteo hvis du er i Jylland. De har en anden tilgang end fysioterapeuter og har nogle behandlingsformer at byde ind med, der måske kan give et helt nyt perspektiv på problemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har fået lagt en blokade i dag.

Lægen mener jeg har en meget tydelig de Quervains seneskedebetændelse som i dag hos lægen manifesterede sig som en pæn lille bule på håndledet på et par cm i diameter.

Nu må vi se over de næste 6 uger hvordan det virker. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share