Thomas Hoffmann

Ligusterfitness

Recommended Posts

Torsdag 21.12.17 - Fitness World, Frihedens Butikscenter

Roning - igen: 

10x300m/2:00r - Ideen her var højere tempo, men samme strokerate. 
Hurtigste: 54.5 (10) (Pace: 1:30.9/33)
Langsomste: 1:03.4 (1) (Pace: 1:45.6/26)
Snittid: 1:36.8 (28)

GHD Situps:

10x12

Derudover lavede jeg lidt rehab for min skulder og strakte ud. 

Lørdag d. 23.12.17 - LigusterFitness: 

Assault Bike: 

Følgende workout har jeg efterhånden lavet 6 gange. 

25 cal
2:00 rest
20 cal
15 cal 
1:00 rest
10 cal 
1:00 rest
15 cal 
20 cal
25 cal 

Idéen her er at få fuldstændigt apeshit på alle intervallerne. Jeg startede roligt på den første, og det betalte sig. 

13:12 - inkl. pauser. 36 sekunder hurtigere end mit bedste tidligere. 

Søndag 24.12.17 - Fitness World, Karlslunde:

Roning: 

8x500m/1:00r

Hurtigste: 1:40.3 (2)
Langsommeste: 1:42.4 (7)
Snittid: 1:41.2

Derefter lidt stræk inden al julemaden. 

Jeg præsterede at lave en næsten perfekt andesovs, som kun manglede fire dråber gastrik for at sidde lige i skabet, da låget røg af flasken og den blev sød. Den var ikke uspiselig, men den var slet ikke som jeg ville have den! 

Mandag d. 25.12.17

5 min roning (1382 m) opvarmning

Bradshaw:

Bradshaw er en såkaldt "Hero Workout", som i bedste amerikanske stil er opkaldt efter en amerikansk soldat, der er faldet i krig. 

10 Runder på tid af: 

3 Handstand Pushups
6 Dødløft på 102 kg
12 Pullups
24 double unders
Tid: 21:19 - Jeg har åbenbart lavet den 17 sekunder hurtigere engang, men det var stadig okay. 

Det kan være min log skal skifte navn til "Cardio Chronicles", for det er godt nok ikke ret meget andet end kondi jeg får lavet pt. 

28.12.17, Puls180 Ballerup

Roning: 3x500 m/1:00r

Hurtigste: 1:40.2
Langsommeste: 1:41.1
Snit: 1:40.7

Jeg havde ikke så meget tid, da jeg skulle undervise hold, så jeg kunne nå dem her. Jeg hoppede dog også med på holdets opvarmning: 

Every Minute On the Minute (EMOM:)

1. Max Ro kalorier (17)
2. Max Ro kalorier (17) 
3. Max Double Unders (47) 
4. Max Assault Bike kalorier (16)
5. Max Ro kalorier (18) 

"Grace"

30 Clean and Jerks på tid - Den foreskrevne vægt er 62 kg/135 lbs, men jeg arbejder på at kunne lave den uden at smide stangen, dvs. 30 touch and go gentagelser, så jeg startede med tom stang. 

29.12.17 - CrossFit Copenhagen, Trykkeriet (The Place To Be, Y'all!)

For time: 

100-200-300-400 m roning
10-20-30-40-50 cal Assault Bike
100-200-300-400 m SkiErg

Tid: 16:07

For time: 

15 Squat Cleans på 135 lbs/62 kg
Tid: 1:40

Eftermiddagspas - LigusterFitness:

10 Rounds for time: 

10 Air Squats
10 Kettlebell Shoulder to Overhead (40 lbs pr. hånd)
10 Ab mat Situps
10 Pushups
10 Dumbbell Rows 25 kg v.
10 Dumbbell Rows 25 kg h.

Tid: 28:14

1.1.18: Puls180 - Ballerup

For time: 

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps
Chest to bar pullups
Box Jumps 30"
GHD Situps
Tid: 11:01

EMOM 15: 

1. 20 cal Assault Bike
2. 5 Power Cleans m. 70 kg
3. 10 Toes to bar
4. 12 Bar facing burpees
5. Rest

For time: 
250 m roning: 41.3 sekunder

For time: 
200 cal Assault Bike: 14:55

Jeg er startet på en mission, der hedder at jeg skal forbrænde 50.000 kalorier i 2018 på enten roer, Ski Erg eller Assault Bike. 

3.1.18 - Puls180 - Ballerup

Den 3. januar 2013 døde den danske soldat, René Brink Jacobsen i Afghanistan. Siden da er det blevet en tradition i danske CrossFit boxe at ære ham hvert år på denne dag. 

Workout'en, der har fået navnet "René" og som er blevet anerkendt som en officiel Hero WOD af CrossFit HQ (Dødsstjernen) ser sådan her ud: 

7 Rounds For time: 
400 m løb
21 Lunges
15 Pullups
9 Burpees
m. 9 kgs vest
Tid: 30:09

Jeg lavede den for femte gang (for 4. gang med vest) i går, 19 sekunder fra min bedste tid. Løberuten var mere kuperet, vejret var koldere og jeg har løbet betydeligt mindre (slet ikke) siden sidst jeg lavede den. Så alt i alt er jeg godt tilfreds. 

Min krop har det virkelig som lort efter René workouten i onsdags! Kombinationen af vægtvest, løb og lunges har revet mine muskler fuldstændigt fra hinanden! 

4.1.18: Puls180 - Ballerup

20 min rolig Assault Bike 284 cal

Derefter: EMOM: 

10-10-10 cal/1 min pause
11-11-11 cal/1 min pause
12-12-12 cal/1 min pause
13-13-13 cal/1 min pause
14-14-14 cal/1 min pause

Samlet kalorieantal efter 4 dage i det nye år: 1.243/50.000 kalorier, som er målet for 2018. Fordi jeg tydeligvis er idiot. 

Derefter underviste jeg 4 hold i Puls180. Det var en kæmpe fest! Hold kæft, hvor er det fedt at komme i gang med at undervise rigtigt igen. Jeg lavede ikke rigtigt noget selv på time 1, 3 og 4, men time 2 var Mobility, og der deltog jeg sammen med holdet. Det tror jeg min stive krop havde godt af. I dag gør den bare naller! 

Min logskrivning bliver godt nok lidt i bundter... 

5.1.18: LigusterFitness

Assault Bike

Samme program som dagen før - men denne gang med lidt anderledes tilgang. 

Målet var at blive over 100 RPM (1200 watt) gennem hele intervallet. Jeg nåede til og med 15 kalorier. 

Edited by Thomas Hoffmann

6.1.18: Puls180 - Ballerup

Som i torsdags havde jeg lige tid til at lave lidt inden jeg skulle undervise. 

Jeg arbejder pt. ret meget med min cardio, så igen blev Assault Bike'n en del af min træning:

Every 2 minutes x 10:

5 Power Cleans på 60 kg 
Resterende tid: Så mange kalorier som muligt på Assault Bike: Nåede 22 i de fleste runder og 23 i et par af dem. 

8.1.18: LigusterFitness

I går blev jeg ramt af et øjebliks overmod og idioti. Idioti af apokalyptiske dimensioner! 

"Hey, Thomas!" 
"Ja, Thomas?" 
"Kunne det ikke være mega fedt at lave 1000 cal på din Assault Bike?" 
"Hmm... JO! Og på tid, også!" 

:baaa:

Assault Bike 1000 calories for time: 

Tid: 1:11.57
Gennemsnitshastighed: 38,6 km/t
Distance: 45.,9 km
Gennemsnits-RPM: 61
Gennemsnits-watt: 302

Da jeg var færdig havde jeg svedt gennem al mit tøj, rystede over hele kroppen og kunne ikke falde i søvn om aftenen fordi mine ben gjorde så ondt. 

37 minutter siden, Onkel Troels skrev:

Fanme crazy workout. Har overvejet at købe en assault bike. Har du nogle anbefalinger til mærke og sted man kan købe? Fint nok med brugt til mig :-)

Jeg købte den hos Rogue Europe på et tidspunkt, hvor den ikke rigtigt kunne købes andre steder. https://lcgear.dk/cykler-airbikes/airbike.html har en. Det er ikke den originale, men jeg har prøvet den på Skodsborg, og umiddelbart føles den fuldstændigt magen til min egen.  

Jeg synes den er både holdbar og god, men jeg hører fra CF-boxe at de ofte skal udskiftes. Men der er nok også flere brugere , og det er ikke alle, der har styr på, hvordan man vedligeholder skidtet (hvilket på INGEN måde er svært). Men derfor ville jeg nok overveje om det var en god idé at købe den brugt. 

1 time siden, Thomas Hoffmann skrev:

Jeg købte den hos Rogue Europe på et tidspunkt, hvor den ikke rigtigt kunne købes andre steder. https://lcgear.dk/cykler-airbikes/airbike.html har en. Det er ikke den originale, men jeg har prøvet den på Skodsborg, og umiddelbart føles den fuldstændigt magen til min egen.  

Jeg synes den er både holdbar og god, men jeg hører fra CF-boxe at de ofte skal udskiftes. Men der er nok også flere brugere , og det er ikke alle, der har styr på, hvordan man vedligeholder skidtet (hvilket på INGEN måde er svært). Men derfor ville jeg nok overveje om det var en god idé at købe den brugt. 

Mange tak. Det ser godt ud. Det bliver ny hvis jeg køber én. Men indtil videre må jeg nøjes med min crosstrainer ;-) 

Anti Piles Medicines are made in our modern units in totally hygienic conditions, with the use of 100% Ayurvedic ingredients, to maintain their quality & effectiveness. Our experienced pharmacists ensure that the medicines are well-tested for effectiveness and safe consumption., Our Product Blood Control can very effectively work on Anti Piles Medicines helps the user get sure shot relief from Piles.Our Product Blood Control can improves Piles Disease Easily.

For more visit

..............................................................

Piles

Følelsen i kroppen til dagens træning kan bedst beskrives med et Mandril-citat. Hold kæft, en sløj omgang! 2 x Assault Bike intervaller, 4 timers holdundervisning efter en arbejdsdag og 4,5 times søvn kunne godt mærkes. 

Så er der lidt at logge, som ikke bare er dummy-intervaller på en romaskine eller en Airdyne. 

14.1.18: Puls180 Ballerup

For time:

21-15-9
Assault Bike Cals
Thrusters m. 43 kg
-- Så --
15-12-9
Row Cals
Hang Squat Cleans m. 43 kg
-- Så --
12-9-6
Bar facing burpees
Overhead Squats m. 43 kg
Row Cals

Samlet tid: 19:38 

Evnen til barbell cycling den har jeg. Den har jeg haft... mistet... 

Troen på...