Brystsmerter eller øm?


Hamit
 Share

Recommended Posts

Hej

I løbet af de sidste 2-3 år har jeg røget smøger fast, spist usundt osv, men for ca 2 uger siden valgte jeg og ændre min livstil igen. Jeg valgte og dyrke cardio hverdag i 45 min, styretræne osv, og holde restday en enkelt gang i ugen hvilket var min mål. Det desværre nåede jeg kun, at træne en enkelt uge før jeg følte der var noget galt. 

I mandags følte jeg lige pludselig en ømhed eller trykkende følelse i venstre bryst. Det er ikke lige ved hjertet men overbrystet og lidt ind mod midten af brystet. Det føles som om der noget om trykker eller er ømt. Jeg kan ikke beslutte mig. Jeg valgte derfor, at tage til lægen for at undersøge mit hjerte. Hun sagde mit hjerte ikke fejlede noget eftesom hun lyttede til hjertet, og der blev sat nogle klistermærker på mig. Tror det er en form for hjerterytmer måler. Det eneste jeg fik af vide var, at jeg skulle bare slappe af.
Dagen som gik følte jeg stadig ikke mig tryg for kunne ikke beslutte mig, om det var brystet eller hjerte. Det skal siges jeg aldrig har haft problemer med hjertet eller noget andet. Altid være fysisk rask.

Jeg valgte derfor, at tage til lægen igen dagen efter for at blive tjekket endnu en gang. Denne gang var det en anden læge som tjekkede mig. Han mærkede rundt om brystet, men som den anden læge sagde, var der intet galt med mig ''Tror han tjekkede efter knuder''. Jeg føler ikke rigtig nogen ømheder, hvis man kan sige det når man trykker rundt om. 

Men igår valgte jeg og tage til thaimassage og jeg må indrømme. Efter som hun har trykket godt igennem føler jeg det er blevet lidt værre idag. Jeg mærke det er øvredelen af brystet og lidt mod midten.  Så måske det bare er en øm muskel som driller eller hvorledes? Har nemlig bare ikke haft denne følelse før som jeg husker derfor jeg er lidt nervøs. 

Men hvis det havde været noget med hjertet burde så burde jeg sikkert ikke været i tvivl, vel?

Håber i kan hjælpe, og tak på forhånd!

Edited by Hamit
Enkelte stavefejl og grammatisk da det er skrevet hurtigt.
Link to comment
Share on other sites

For det første en stor disclaimer. Fjern diagnose er uanset om man er kvalificeret eller ej, altid et stort problem. Så dette er IKKE et forsøg på en diagnose, men måske blot at pege dig i en retning.

Kan du fortællle lidt om hvilke øvelser du har lavet? 

Du har valgt at ligge meget hårdt ud, hvilket ud over at være hårdt for kroppen, også kan være et problem hvis ikke du har fået relevant instruktion mht øvelsesvalg , udførelse, intensitet osv.

Muskel ømhed kan være voldsomt smertefuldt, og spændinger i brystet, kan feks give smerte omkring brystbenet, og det brusk stykke der sidder der. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg var hos lægen igen sidste torsdags. Den ''test'' jeg blev sat i var en EKG scanning og ud fra, hvad de kunne se var der heldigvis intet galt med mit hjerte. Fik af vide, at mit hjerte var sund og rask. Ingen forstyrrelse eller bekymringer, mente hun.

Jeg trænede seriøst for ca 3-4 år siden så jeg har nogenlunde styr på, hvordan jeg skal træne osv.
Incline plate loaded  ''øverst bryst''-  hvor jeg tog 3x12 ok tunge vægte, hvor jeg pressede mig selv.
Machine fly ''midt i'' - 3x12
Pully cable fly '' under'' 3x 12


Jeg har ikke følt en form for trykken eller ømhed i et stykke tid nu. Til gengæld føler jeg det spænder mere nu i øverste del af brystet. Har også oplevet de sidste to dage, hvor jeg fx har taget en dybindånding i, at det begynder at stikke i underbrystet og lidt op mod venstre mod brystvorten selvfølgelig siden af og ikke over vorten, hvis du forstår mig. (Skal siges det bare er et hurtig stik - Sker sjældent som sagt kun sket 2 gange ved dybindånding  ) Det har selvfølgelig gjort mig lidt utryg da jeg tænker det måske har noget med hjertet at gøre igen, men alligevel ikke da jeg har fået af vide hjertet intet fejler.

Det føles også som mit underbryst altså det nederst del af brystet også begynder og irritere - Det føles underligt. Nærmest som om er lidt ømt og ikke igen. Det kommer og går, og andre gang er der slet intet. Tænker måske jeg har overbelastet brystet og det eventuelt bare er i gang med, at hele? Har nemlig en ven som også har fået overbelastet brystet. Han beskriver lidt det samme som jeg har ud over jeg har lidt i underbrystet som er begyndt og drille lidt.

Generealt er der ingen smerter, men bare en irriterende følelse. Har også lagt mærke til når jeg er ude i kulden så kan jeg mærke det endnu mere. Da jeg spænder i kroppen for, at få varmen.

Skriver fra mobilen af på vej hjem fra KBH. Så der kan godt være enkelte fejl grammatisk osv, men håber det går.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share