Vestjysk dagligdag


vestjyden
 Share

Recommended Posts

23-06-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.
 

Dødløft:

1 x 5 x 20 kg.

1 x 8 x 60 kg. Overhåndsgreb

1 x 8 x 60 kg. Thumbless

2 x 8 x 70 kg. Mix greb

1 x 8 x 70 kg. Thumbless

Skulle lige prøve forskelige greb, med inspiration af Onkel T´s log.

 

Pull down i pure strength maskine

1 x 8x  40 kg.

5 x 8  x 80 kg.

Ss med

Skulderpres m. Db.

1 x 8 x 12 kg.

1 x 8 x 14 kg.

3 x 8 x 12 kg.

 

Bulgarsk split squat:

3 x (10 + 10) x Bw

Ss med

Læg 1 ben stående:

3 x (15 x 15) x Bw.

 

Trisceps i kabeltræk:

3 x 10 x 25 kg.

Ss med

Biceps i kabeltræk:

3 x 10 x 25 kg.

 

Lidt let udstræk.

Lidt mere tid denne gang, det var tiltrængt.

 

Link to comment
Share on other sites

25-06-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.

 

Squat:

1 x 8 x 20 kg.

1 x 8 x 50 kg.

4 x 8 x 60 kg.

 

 

Brystpress m. db.

4 x 8 x 18 kg.

Ss med

Row med Db.

1 x (8+8) x 20 kg.

1 x (8+8) x 22 kg.

1 x (8+8) x 24 kg.

Endnu en sen aftentræning. Men dejligt at få sig rørt.

 

Gammelmandsbrok mode on:

Ville egentlig til noget yoga, havde også fået det planlagt, så jeg havde en 1 1/2 time midt på dage. Kroppen trængte til det. Ankom, alt ok, ikke særlig mange, det sædvanlige udsnit af yngre kvinder, en enkelt havde taget sin kæreste med, en enkelt kvinde i 40'erne og så mig. Alt er helt normalt, var ved at finde en måtte, da instruktøren spørger ud i lokalet, om det er godt vejr udenfor? Jo det er det da, 7 sek. senere er det vedtaget at det er udendørs yoga, på en græsplæne! Hallo altså, Nej det har jeg altså ikke lyst til at udstille mit blegfede legeme i uelegante forsøg, på at være elegant, midt i byen. Kunne instruktøren for h..... ikke melde det ud på forhånd!!!!

Jeg skred lige så stille, var seriøs knotten.

4. gang side start maj at jeg oplever det i FW.

Slut nu med holdtræning, når det er godt vejr. Så nemt er det ikke at få tiden til at passe. I dag havde jeg kørt en omvej for at få det hele til at passe sammen. Det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på.

Gammelmandsbrok mode off:

 

Spørgsmålet er hvad gør jeg nu? Er lidt i tænkeboks.

 

Link to comment
Share on other sites

Tak for opbakningen, Henrik (selverklæret vrissen, he he, den tror jeg, jeg kopier i anden sammenhæng.)

26-06-2018

Løb

10,6 km.

1h07

Pulssnit: 142

En varm tur. Tror jeg det næste stykke tid, vil holde mig selv op på at lave lidt løbeteknik øvelser. Min kadance faldt og jeg "huggede" lidt i det, sidst på turen. Men snakketøjet gik også lidt rigeligt, men det var hyggeligt.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Henrik S. skrev:

Hvis det er midt i byen til frit skue for alle, så tror jeg sgu også, at jeg havde sagt tak, men nej tak. Men jeg er også selverklæret vrissen, gammel mand. :hmmm:

:hippy: men dejligt, at du nu er begyndt at godtage tanken om indendørs yoga så :hippy::hippy: 

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, vestjyden skrev:

25-06-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.

 

Squat:

1 x 8 x 20 kg.

1 x 8 x 50 kg.

4 x 8 x 60 kg.

 

 

Brystpress m. db.

4 x 8 x 18 kg.

Ss med

Row med Db.

1 x (8+8) x 20 kg.

1 x (8+8) x 22 kg.

1 x (8+8) x 24 kg.

Endnu en sen aftentræning. Men dejligt at få sig rørt.

 

Gammelmandsbrok mode on:

Ville egentlig til noget yoga, havde også fået det planlagt, så jeg havde en 1 1/2 time midt på dage. Kroppen trængte til det. Ankom, alt ok, ikke særlig mange, det sædvanlige udsnit af yngre kvinder, en enkelt havde taget sin kæreste med, en enkelt kvinde i 40'erne og så mig. Alt er helt normalt, var ved at finde en måtte, da instruktøren spørger ud i lokalet, om det er godt vejr udenfor? Jo det er det da, 7 sek. senere er det vedtaget at det er udendørs yoga, på en græsplæne! Hallo altså, Nej det har jeg altså ikke lyst til at udstille mit blegfede legeme i uelegante forsøg, på at være elegant, midt i byen. Kunne instruktøren for h..... ikke melde det ud på forhånd!!!!

Jeg skred lige så stille, var seriøs knotten.

4. gang side start maj at jeg oplever det i FW.

Slut nu med holdtræning, når det er godt vejr. Så nemt er det ikke at få tiden til at passe. I dag havde jeg kørt en omvej for at få det hele til at passe sammen. Det gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på.

Gammelmandsbrok mode off:

 

Spørgsmålet er hvad gør jeg nu? Er lidt i tænkeboks.

 

Ha ha sjovt skrevet :hippy: med gammelmandsbrok on/off

FW Jens Baggesens vej har været søde til at lære at skrive SMS ud til medlemmerne når de flytter timerne udendørs. Well og who knows om det kunne blive en god oplevelse?? Hvis jeg er bekymret for om nogen kigger på mig til yoga, så lukker jeg bare øjnene og fokuserer på min egen vejrtrækning, min egen måtte, min praksis. Lyder lettere sagt end gjort men det virker squ. Selv foretrækker jeg nu også stadig indendørs men hvorfor ikke bare prøve det?

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Jeg var ganske vist glad for yoga, også trods jeg smidighedsmæssigt lå langt fra at kunne det som de fleste andre på holdet kunne. Ene hane i kurven vækker man alene derfor en opsigt og også når smidighedem halter. Så aldrig om jeg nogensinde kunne finde på at gøre mig til grin på en offentlig græsplæne - jeg var også smuttet. Det var grænseoverskridende nok i holdsalen (men dér er det mere OK ar klunte rundt).

Link to comment
Share on other sites

På 26/6/2018 at 21:58 , Bjergtrold skrev:

Hvis jeg er bekymret for om nogen kigger på mig til yoga, så lukker jeg bare øjnene og fokuserer på min egen vejrtrækning, min egen måtte, min praksis.

Normalt har jeg ikke problemer med at lukke verden ude, og bare være på måtten.

Men udedørs er lige lidt over grænsen for en gammel fed mand. Jeg vil være lige lidt for synlig, for min smag.

Når ret skal være ret, er det mest spildt tid, jeg øffer over. Jeg ved godt at jeg er lidt uden for målgruppen til yoga holdene.

Link to comment
Share on other sites

Lidt strøtanker: Jeg kan se at jeg beskriver mig selv lidt hårdt, og skriver meget direkte. Det sætter lidt tanker i gang om mit syn på mig selv. Den lader jeg lige snurre rundt i hjerenen, måske er jeg bare lidt hurtig på tasterne.

Nå det er jo en træningslog:

 

29-06-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.
 

Dødløft:

1 x 5 x 20 kg.

1 x 8 x 60 kg. Overhåndsgreb.

1 x 8 x 70 kg. Mix greb.

2 x 8 x 80 kg. Mix greb

1 x 8 x 70 kg. Mix greb

 

Pull down i pure strength maskine

1 x 8 x  40 kg.

1 x 8 x  80 kg.

4 x 8 x  90 kg.

Ss med

Skulderpres m. Db.

1 x 8 x 12 kg.

2 x 8 x 14 kg.

2 x 8 x 12 kg.

 

 

Trisceps Db over hodet

1 x 10 x 10 kg.

Ss med

Biceps Db curl

1 x 10 x 12 kg.

Ss med

Læg 1 ben:

1 x 15 x Bw.

 

30-06-2018

Yoga

1 time hatha yoga

Ganske dejlig time. d.v.s. det var nogle stillinger med skrå stræk, og det er jeg ikke god til, så det var godt til mig.

Løsningen på mit lille yogaproblem er at vælge morgentimer. såre simpelt. :hippy:

 

Edited by vestjyden
Lay out
Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, vestjyden skrev:

Lidt strøtanker: Jeg kan se at jeg beskriver mig selv lidt hårdt, og skriver meget direkte. Det sætter lidt tanker i gang om mit syn på mig selv. Den lader jeg lige snurre rundt i hjerenen, måske er jeg bare lidt hurtig på tasterne.

Nå det er jo en træningslog:

 Yoga

1 time hatha yoga

Ganske dejlig time. d.v.s. det var nogle stillinger med skrå stræk, og det er jeg ikke god til, så det var godt til mig.

Løsningen på mit lille yogaproblem er at vælge morgentimer. såre simpelt. :hippy:

 

:hippy: + thumbs up x 2. Be proud!! (har selv tendens til at tænke på mig selv som en gammel rusten krage) men vi bør være mere venlige overfor os selv når vi vælger ord/sprog.

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, mugge skrev:

Det er nogle gode styrkepas, du tager

Jeg takker. Jeg vil meget gerne have min 2 fornuftige pas om ugen, men nogen gange kommer virkligheden i vejen.

 

17 timer siden, Bjergtrold skrev:

vi bør være mere venlige overfor os selv når vi vælger ord/sprog

Du har ret, der er vel en eller anden link til selvforståelsen.

 

Nå lidt har jeg lavet.

01-01-2018

Løb

5,5 km.

34 min.

Pulssnit: 127

Har været ramt af virkligheden, derfor en stille aftentur.

Link to comment
Share on other sites

He he Gregers, undskyld at jeg griner. Jeg forstår spørgsmålet og hvorfor du spørger. Men nej, jeg kommer kun på banen som passager.

Virkeligheden der ramte mig, var uvant arbejde. Det ramte mig først, da jeg begyndte at løbe, min ryg var træt.

 

02-07-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.

 

Squat:

1 x 8 x 20 kg.

1 x 8 x 50 kg.

1 x 8 x 60 kg.

2 x 8 x 70 kg.

 

Brystpress m. db.

1 x 8 x 18 kg.

1 x 8 x 20 kg.

Ss med

Row med Db.

1 x (8+8) x 22 kg.

1 x (8+8) x 26 kg.

 

Det var det, skrub af alarmen gik i FW, så jeg tænkte, at det nok var bedst at komme hjem i seng.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ole Birk Olesens kontakt til virkeligheden kan man af og til være i tvivl om. Det er, for mig, et paradoks, at en mand der kun ser biler, skal være transport minister. Men måske er det netop meningen.

 

03-07-2018

Løb

10,5 km.

1h08

Pulssnit: 135

En trail tur der var noget bakket. Jeg kan ikke rigtig få pulsen op, om det er mentalt eller en træt krop er jeg lidt i tvivl om.

Edited by vestjyden
tyrkfejl
Link to comment
Share on other sites

05-07-2018

Løb

3,9 km.

22 min

Pulssnit: 123

Skulle lige varmes op før noget udstrækning.

 

06-07-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.
 

Dødløft:

1 x 8 x 20 kg.

1 x 8 x 60 kg. Overhåndsgreb.

1 x 8 x 70 kg.Overhåndsgreb .

1 x 8 x 80 kg.Overhåndsgreb

 

Pull down i kabeltræk.:

1 x 8 x  50 kg.

1 x 8 x  60 kg.

1 x 8 x  70 kg.

Ss med

Skulderpres m. Db.

1 x 8 x 12 kg.

2 x 8 x 14 kg.

Hurtig ind hurtigt ud og købe inde.

 

Link to comment
Share on other sites

10-07-2018

Løb

8,6 km.

52 min

Pulssnit: 134

Lidt pusigt, men der var først flow i løbet efter ca. 35 min.

Årsagen skal nok findes i, at mit projekt med nul natmad er grundstødt, og jeg har spist mig lidt op i vægt igen. Det er kun 2 - 3 kg. Men det kan mærkes. Jeg skal lige have fundet årsagen, til at jeg er faldet i gryden. For ideen er god nok.  I betragtning af at jeg har ca. 25 kg overvægt, er det lidt skræmende hvor meget jeg kan mærke de få kg.

Link to comment
Share on other sites

Natmadsstrategi: Det var et nyt ord, men egentlig meget beskrivende for projektet. Det skal nok lykkes. Men der skal bare en tilpasning til.

 

11-07-2018

Styrke.

 

Opvarmning 20 min. Crosstrainer

Hyberextensions:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Sidebøjninger på Hyberextensions bænk:

2 X (15 + 15) x Bw.

Ss med

Liggende benløft:

2 x 15 x Bw.

Ss med

Rejse sig (Sætter føder og underben i stativ, der fixer underbenet, hvorefter man kan synke ned, som sidder man i en stol.)

2 x 15 x Bw.

 

Squat:

1 x 6 x 20 kg.

1 x 6 x 50 kg.

1 x 6 x 60 kg.

1 x 6 x 70 kg.

2 x 6 x 60 kg.

 

Goodmorning:

2 x 15 x 50kg.

 

Row pure strength maskine

5 x 6 x 80 kg.

Ss med

Brystpress maskine

2 x 6 x 45 kg.

1 x 6 x 55 kg.

2 x 6 x 65 kg.

 

De dårlige undskyldninger stå i kø, kroppen var træt, men der blev trænet, og strukket ud. Nu godnat til alle.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share