Placering af intervaldage i mit løbeskema


zaa
 Share

Recommended Posts

Jeg løber (moderat tempo) 8-9 km 4 gange i ugen. Nu vil jeg gerne blande  intervaltræning ind over så jeg interval træner 2 dage og løver moderat tempo i to dage. Jeg løber som regel i hverdage og holder pause om onsdagen. Mit intervaltræning kommer til at vare ca 15 min hvor jeg sprinter i 30 sekunder og lunter i 60-90 sekunder med 20 min opvarmning i form af løb i lavt tempo.

Mit spørgsmål: skal jeg løbe interval dagen før almindelig løb eller dagen efter? Hvad synes I er mest optimalt og hvorfor. Som beskrevet oven over så løber jeg jo i 2 dage i streg hver gang jeg løber. 

 

tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nada binkx forstand på løbetræning,.

Havde det været intervaltræning til cyklen, havde jeg uden tøven lagt intervallerne efter hviledagen, så jeg var mest frisk til dem. Det er markant lettere at få en god tur i jævnt tempo på trætte stænger/krop, end at trække intensive intervaller i hus, når kroppen ikke er i hopla.

Men om det kan overføres direkte til løb, aner jeg altså ikke.

Link to comment
Share on other sites

Du bør nok lægge ud med kun en intervaltur om ugen. Så kan du efter nogen tid øge til to gange. Det er for at undgå skader. 

Læs evt. på "Viden om løb" 

www.loebesiden.dk/vo2max-traening.php
 

I øvrigt er jeg enig med Gregers

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share