Værnepligt til august


AmandaKl
 Share

Recommended Posts

Hej derude

Jeg er en 18-årig pige, der starter som værnepligtig/ret til august 2021 på Almegård kaserne. Lige nu kan jeg løbe en Cooper test på 2200 m og kan tage 3 rigtige armbøjninger.

Siden jeg har 6 måneder til at træne op er mit mål i hvert fald at kunne løbe 2800 meter på en Cooper og kunne tage 30 armbøjninger. Derudover vil jeg generelt gerne kunne vise fysisk overskud derinde.

Fra i dag af er jeg begyndt med et træningsprogram fra appen TMF (træn med forsvaret) i kategorien let styrke. Planen er at gennemføre dette, og når de 8 uger er gået, så starte på styrke moderat og så styrke hårdt.

Dvs. styrketræning 2 gange om ugen og løb en gang ugentligt. Tænker dog at tilføje lidt flere øvelser til styrkeprogrammet og løbe 2 intervaltræninger og 1 kontinuerligt løb om ugen i stedet for.

Selvom mit Cooper resultat ikke er spor imponerende, kan jeg trods alt løbe 5 km på omkring 30-32 minutter. 
 

Er mine mål realistiske og/eller har I nogle imput til hvad jeg måske skal ændre eller ellers kan gøre for at forberede mig på min værneret? Nogle tips til at klare sig godt derinde ellers?

Tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke forstand på cooper test, men jeg synes 2800m på 12 minutter lyder som et relativt højt pace, så du er jo i sagens natur ikke utrænet.


Men 30 armbøjninger (i træk antager jeg) vil jeg sige er ret ambitiøst.

Det er de færreste mænd der kan det, og de har i sagens natur generelt en større muskel masse og styrke end kvinder.

Det er ikke umuligt, men at opnå det på 6 måneder er måske et stretch. Tilgengæld synes jeg at styrke træning 2 gange om ugen er uambitiøst.

Hvis du gerne vil være god til at lave armbøjninger, så er sagen den at du skal lave armbøjninger, og du kan fint lave dem (i variationer) 3-4 gange om ugen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share