hvordan får du tid til at træne?


thegirlnextdoor
 Share

Har du børn?  

67 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er lidt nysgerrig mht. hvormange forældre som sidder her på MOL. Der er jo en del af jer aktive brugere, som bruger ret meget tid på træningen. Det kan være nogle af jer organisere jeres tid rigtig godt, så man kunne lære noget af det?!

Efter jeg er begyndt på studiet igen efter barsel, har jeg lidt problemer med at få det hele til at hænge sammen med tiden, og det går ofte ud over træningen. Lige for tiden træner jeg kun i dagtimerne, da jeg ikke har mere end 1 forelæsning om ugen, hvor jeg er nødt til at være på universitetet. Resten af tiden bruger jeg på at lave et projekt og læse til kursus. At jeg træner om dagen betyder, at jeg faktisk stjæler en hel del kostbar læsetid. Om aftenen har jeg bestemt slet ikke lyst til at rende ned og træne, for jeg vil gerne bruge den sparsomme tid sammen med min datter. Når hun er puttet, er det lidt begrænset med lysten og tiden til træning....

Hvordan har I andre det med det? Hvordan får I tingene til at hænge sammen med træning, arbejde, evt. børn osv. osv.? Når træningen bliver prioriteret op, så må der vel være noget andet, som bliver nedprioriteret?

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre ingen genveje. Hvis tiden er knap, må man vælge noget andet fra for at få tid til at træne, fiske, strikke, spille håndbold, bage kage, ordne haven, slappe af eller whatever.

Så må man jo prioritere tingene i den rækkefølge man finder mest hensigtsmæssigt. Der er jo ingen der siger man pinedød SKAL træne, hvis der er andre ting man finder vigtigere - f.eks. din datter.

Her på MOL er der så mange træningsidioter (her må jeg selv høre under), som prioriterer træningen højt - men derfor skal man jo stadig respektere, der er andre som prioriterer anderledes. :)

Link to comment
Share on other sites

2 drenge: En på 2 år og en på 4 måneder.. Derudover 2 job, med hvad dertil hører af transporttid... Så ved dem der selv har børn hvor meget tid der er tilovers..

Jeg "får lov" :lol: til at træne 2 gange om ugen.. Så træner jeg så tilgengæld til udmattelse (1 gang ju-jitsu, 1 gang styrke), hvilket tager ca. 2½ time :chicken:

Ville gerne træne MEGET mere, men det er der simpelthen ikke tid til.. Også selvom jeg prioriterer ;) Træningen planlægges efter hvornår børnene sover, så lidt hjemmetræning (løb og chinups+pushups) bliver det da også til ind imellem.

Så... Det er når konen (hader hun at blive kaldt :D ) indvilger i at passe de små at farmand stikker af til træning... I Weekenderne er det når den store sover til middag (13.00 - 16.00) jeg træner. I hverdagene er det om aftenen!!

Det der bliver nedprioriteret?? Tv, spille pc, afslapning på divaneseren, alle aktiviteter som ikke har et mål!! Men så sover man også godt om natten (Når den lille ikke lige skriger :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Kan genkende meget af JL skriver. Er selv far til tre (9mdr, 2 år, 4 år) så dagen er fyldt op.

I øjeblikket er jeg dømt ude med en sprængt achillesscene, men ellers cykler jeg på arbejde (7 km hver vej) og løbe/styrketræner i min frokostpause. Tidligere trænede jeg om aftenen, hvilket er kanon - meget bedre end at flade ud på sofaen, men nu vil konen til at løbe halv-marathon, så hun har sat sig på tiden efter at ungerne er puttet. :D

Det er egentlig ok at træne i frokostpausen (vi har et minimalistisk gym hvor jeg arbejder), selv om det ikke giver mulighed for at træne flere timer af gangen.

Min erfaring er, at hvis man vil, så kan det lade sig gøre. Danskerne ser i gns. fjernsyn 2 timer og 46 min hver dag. Hold kæft man kan flytte meget jern på den tid :)

Link to comment
Share on other sites

Intet arbejde, ingen børn, ingen dame(for tiden) :unsure:, bor stadig hjemme, så jeg har OCEANER af tid til at træne, og det føler jeg mig så også ganske priviligeret over :angel:

Selvfølgelig har det ikke altid været sådan. Der har været andre tidspunkter i mit liv, hvor jeg har været lidt presset, men har som regel altid fundet tid til at træne, og har så måtte undvære tv, computer, etc. Som altid er det et spørgsmål om prioritering, men nogen ting er naturligvis vigtigere end at flytte vægte, dog meget få ting. :D :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kan også genkende det der er skrevet,m.h.t. børn(har 2 dreng:3½ pige 1½) job og eget firma!

Men jeg kan heldigvis selv bestemme hvornår jeg arbejder med det!

Så det bliver til nogle aftener 00-040 inden det er sengetid :retard:

Træning er det kun muligt 2* ugen, men det er også ok! sådan er livet og jeg er faktisk også godt tilfreds! B)

Link to comment
Share on other sites

>thegirlnextdoor<

Jeg er ikke begyndt på det ræs endnu, heldigvis kan jeg forstå. Jeg håber på at tage min studenter eksamen til sommer og så ser jeg hvordan og hvorledes. Med hensyn til tiden så TAGER jeg mig tid til at træne, men det er også fordi at jeg har muligheden.... B)

Forresten kan jeg da godt forstå at du vil være sammen med din datter og det må vel næsten være indiskutabelt. :baby:

Seb M

Link to comment
Share on other sites

Har 2 jobs,2 børn(Datter træner også TKD),en træningsivrig hund som jeg også træner med og en samleverske med skiftende arbejdstider.

Træner Taekwondo x 2 om ugen,styrketræning x 2 om ugen og kredsløbstræning(Spinning,kondicykling eller løb ) 1-2 gange ugentlig.Har trænet meget de sidste 20 år, og har endda skåret ned.Da børnene var mindre elskede de at sidde i klapvogn mens jeg løb med dem.Senere kunne de cykle med.

Min samleverske har aldrig kendt det anderledes,hun træner ikke.Måske et spørgsmål om prioritering.Når jeg ser tilbage har jeg nok skubbet nogen ting til side for at dyrke mine lidenskaber.

Er så heldig at jeg kan træne på mit arbejde.

Edited by LBB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share