Sign in to follow this  
devito

Alkohol og træning!

Recommended Posts

:beerchug: :error1: :headwall:

For et par uger siden havde jeg medicin som støttefag i en uges tid på min uddannelse, og der blev faktisk ik sagt andet en rygning er skidt og alkohol er skidt.

Er kun det sidster jeg er interesseret i (er none smoker)

Hvor dumt er det at drikke? og sætter det enstræning tilbage(hvad jeg er ret 100 på :( ) og hvad betyder det for muskelvæksten?

Jeg snakker i str. ordenen en bytur i nu og næ, hvor der så drikkes igennem :retard:

Nogen alko experter :tongue:

Devito

Tillæg: Jeg er stolt øldrikker når der endelig skal festes... Der er vel forskel på øl og sprut??????

Edited by devito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke alkohol ekspert, selvom jeg nok har indtaget mit livsforbrug allerede.. :retard: Jeg er igang med og tabe mig og alkohol hører bestemt ikke med til kostplanen der. Jeg havde tabt mig et kilo ugentligt de uger hvor jeg ikke drak, men efter en skalle bytur havde jeg ikke tabt mig, overhovedet så det er bare slut.. plus alkohol sætter ens forbrænding ned (skidt hvis man vil tabe sig)

mht til muskelvæksten så ved jeg det faktisk ikke, men der skal nok være en herinde der har svaret.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min søsters ekskæreste som var i frøværnet, sagde at han havde fået at vide i militæret at en druktur sætter din træning 5 dage tilbage. Altså man skal træne i 5 dage for at nå det niveau man havde før drukturen. Ydermere burde man løbe 1 km pr. genstand der var kommet indenbords (de går jo meget op i løb derinde ;) ), dagen derpå. Det praktiserede han ihvertfald når han en sjælden gang nuppede en bajser eller 2 (han lagde dog selv gladeligt en 10-15km ekstra oveni :D . Selv løber jeg en tur på 30-45 mins hvis jeg har været på druk, en sjælden gang. Det redder hele dagen fra at gå op i sofadyr og pizza og pommes frites :w00t: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vel, man bliver vel ikke ligefrem sat tilbage, men der er da ingen fremgang et par dage efter træning. Som cykelrytter har jeg selv prøvet at kombinere druk og træning...no good, så nu gør jeg det bare ikke... På nær i december...

Jeg tror ikke på den med at det er bedst at løbe en tur dagen efter, alkoholens forbrænding kan simpelthen ikke fremskyndes vel motion el. lignende.

Min søsters ekskæreste som var i frøværnet

:blink: Frøværnet? Det lyder godt nok hemmeligt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er nu heller ikk' for at fremskynde forbrændingen af alkohol, jeg gør det. Jeg er som regel ædru igen når jeg løber. Det er mere for at komme ud af den dvale tilstand man er i efter en ordentlig tur i byen. Alt for ofte ender sådan en dag med at man lige får spist lidt morgenmad og ellers ligger på sofaen og stener resten af dagen, indtil man bliver sulten nok til at ringe efter pizza. Hvis jeg løber en tur, er jeg frisk og får meget mere ud af dagen. Så har jeg overskuddet til også selv at lave mad og få lavet lidt husligt arbejde ;)

Det var svært og hårdt i starten at få sig selv til at løbe en tur, når man har lidt kvalme og mest af alt bare har lyst til at ligge i fosterstilling B), men efterhånden er det blevet så indopereret en del, at jeg får dårlig samvittighed hvis jeg ikk' kommer ud at løbe. Jeg tager ikk' ur med og jeg løber bare en tur for at løbe. Tempoet og distancen er underordnet.

Edited by Mr.Freeze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr Freeze, det kan man kalde selvdisciplin. B)

Jeg magter ikke at lave noget som helst efter en hård partynight (hvilket jeg oplever alt for ofte). Af samme grund er det hvert fald skadeligt for min træning at drikke igennem - da dagen derpå altid forløber uden at jeg får spist noget særligt. Så superkompensation i musklerne sker bare ikke efter en bytur... :( :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg løb meget for år tilbage og der kunne jeg virkerlig mærke en druktur i lang tid. Men du spørger til hvordan det påvirker din muskelvækst/styrke. Uden at have andet belæg end mig selv, så er det min erfaring at skaden ved at drikke påvirker min styrketræning mindre end ved løb. Dagen efter drukturen (som nu) er man selvfølgelig mærket. Men for mig er skaden kort, jeg har foreksempel prøvet at sætte nye rekorder om mandagen, efter en druktur om lørdagen. Udsagne er selvfølgelig ret usikkert, men jeg har ikke læst noget videnskabeligt om emnet. Jeg tror ikke der forskel på hvad du drikker (øl eller sprut), men det mængden af alkohol du indtager, der er det afgørende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er klart at druk og træning ikke er optimalt, men at det ligefrem skulle sætte dig 5 dage tilbage virker overdrevet. I Arnolds selvbiografi (Arnold Education of a Bodybuilder) fremgår det da også at det bliver drukket en hel del øl i hans yngre dage hvor man må formode at han endnu ikke var på hormoner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror egentlig kun at det er eftervirkningerne som er skadelige, altså iform af uoplagthed, sumpetilstand, og evt. dårlig kost dagen derpå.

Hvis man bare sørger for at man mandag giver den ligeså meget gas og fokus, som man plejer - så kan man sagtens smutte i byen - men ser bare mange som pletter deres træning væk efter byture.

Frøværnet....

:lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCB: Den der bærer viljen i hjertet, bærer viljen til sejr ;) På visse punkter er jeg lige så doven som alle andre, bare spørg nullermændene i min lejlighed :lol:

Allerup: Frøværnet passer på vores bestand af frøer i DK og de ER yderst hemmelige. Jeg har allerede røbet for meget :(

Tilbage til emnet:

Min egen erfaring siger også at det går hårdere ud over kondien end styrketræningen, at drikke. Der var også en tråd for nogen tid tilbage, der diskuterede hvad der ville være bedst at drikke. Konklusionen var ren sprut, da der ikke var nogen kulhydrater (i modsætning til øl) i. Man kunne så blande det op med light produkter for at undgå et alt for højt kulhydrat indhold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er nogen der bliver ramt hårdt af en druktur, som går 5 måske 10kg. tilbage i nogle øvelser, det kommer hurtigt tilbage, men træls alligevel.

Personligt rammer det ikke mig så meget, jeg har prøvet at være mega stiv fredag og lørdag, for at komme ned mandag og stige i flere øvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som vi alle sammen ved indeholder Alkohol store mængder af kvindeligt-kønshormon. Og for folk, der gerne vil være store kan alkohol derfor IKKE anbefales!.

Der er nok nogen, der tænker: " Har han nu også belæg for det han siger!".

Bevis:

Efter at have indtaget alkohol:

*Man snakker som et vandfald / nogle begynder at vrøvle

*Man kan ikke køre bil....

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=331 Et link til dem der finder mig for useriøs :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkohol mindsker koncentrationen af de enzymer der er ansvarlige for energiomsætningen, alkohol sænker testosteronniveauet i tre dage efter hæftig druk, og forstyrrer søvnrytmen i fire dage efter druk. DVS alkohol mindsker energien under træningen og sænker genopbyggelsen betydeligt.

Op til to genstande om dagen synes at sænke ricikoen for hjertekarsygdomme med 30-40%, men mere end tre på en gang er progressivt mere hjerneskadeligt. Den der med at drikke sine 21 genstande på en gang GÅR BARE IKKE. Det er hjerneskadeligt, ud over de ovennævnte skadesvirkninger.

Så tung, regelmæssig druk er ikke foreneligt med seriøs træning. Hvis man gør det skal man ikke komme og beklage sig over "dårlige gener" eller whatever. Så er det i første omgang dårlige vaner vi snakker om. Og få mig nu ikke startet med rygning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this