Giver proteinpulver uren hud???


humseper
 Share

Recommended Posts

JA....

I et center jeg arbejdede var der en flok knejter, der bare skulle rykke nogle kg. De var en 15-17 år. Og begyndte efter ca. en månede at spise protein pulver, og en af dem slog ret voldsomt ud med små bumser på ryggen, brystet og lidt i ansigtet.

Jeg har snakket med andre om det, som også har set det. Jeg har dog ikke nogen forklaring på hvorfor, om det er allergisk reaktion eller noget?.

Det var ikke noget billig protein de købte. Det var den slags man får i sportsbutikker (man må ikke skrive navnet vel?)...

Link to comment
Share on other sites

JA....

I et center jeg arbejdede var der en flok knejter, der bare skulle rykke nogle kg. De var en 15-17 år. Og begyndte efter ca. en månede at spise protein pulver, og en af dem slog ret voldsomt ud med små bumser på ryggen, brystet og lidt i ansigtet.

Jeg har snakket med andre om det, som også har set det. Jeg har dog ikke nogen forklaring på hvorfor, om det er allergisk reaktion eller noget?.

Det var ikke noget billig protein de købte. Det var den slags man får i sportsbutikker (man må ikke skrive navnet vel?)...

Løber > Kunne det eventuel tænkes at det ikke var protein-pulveret der gav bumser.... det kunne være at det var fordi han var i pubertet eller han kunne have taget ASS eller,eller,eller....

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde godt på fornemmeren den ville komme. OG ja det kan det. Men omvendt så tror jeg det ikke. I så fald så var pengene ikke givet ret godt ud. Da de ikke tog en skid på..

Seriøst så tror jeg IKKE de brugte noget kemi, kun protein, måske kreatin. Men jeg har hørt om det fra andre. Men det virker ikke som "rigtige" bumser. De er meget små.... :retard: Det lignede mere at han fik betændte "hår-rødder" (follikler) på brystet og ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Emnet har tidligere været opppe og vende...

Linket kan findes her

Ofte har jeg selv oplevet at indtagelse af kreatin kan give bumser, men jeg tror det er pga. af det binder meget væske til kroppen, og derfor skal du drikke ekstra meget vand i perioder med kreatin. (kan der have været kreatin i det protein pulver, som din makker har ædt?)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

efter jeg startede med at køre striks kostplan så har jeg fået ekstrem udslet af bumser på lår og skuldre/bryst, begyndte med at drikke 40g whay 100 til morgen og igen efter træning...

så skiftede jeg fra whay 100 om morgene til langsom virkendene HI-protein, så forsvandt det meste på lårne og brystet.... vis jeg stopper helt med protein så forsvinder det helt..... er sikker på grunden til uren/udslet på huden er fordi proteinen er så koncentræret og det er i flydendene form så fordøjelsen ikke skal arbejde for at absorbere det, og så ved kroppen ikke hvordan den skal reagere på så højdt skud protein på en gang og der går levern hen og laver uren hud fordi kroppen for alt for meget på en gang

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share