Team S.A.T.S.


allerup
 Share

Recommended Posts

Så lige et klip med to tøser fra team SATS (tidligere team grace)...Hvordan i hede hule helvede har de dog tænkt sig at blive verdens bedste kvindelige cykelhold når de fortrinsvis træner indendøre på spinningcykler?

Jeg ved godt at alle cykelryttere træner inde om vinteren, men de får da slet ingen føling med hvad det drejer sig om, når de sidder inde i varmen hele tiden... Jeg gad godt se de tøser køre et forårsløb i regn, kulde og blæsevejr... Næh, ud på vejene, det er nu min mening...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er i store træk som jeg har beskrevet ovenfor. De hersens tøser, som iøvrigt startede som et spinninghold, har altså besluttet at de vil være verdens bedste kvindehold...

Jeg var lige inde og lure på resultaterne fra DM sidste år, og der lå de jævnt spredt ud over hele linien, dog ingen i toppen. I forvejen synes jeg, at niveauet for damernes A-ryttere er lidt lavt, selvfølgelig er der gode ryttere imellem, men der skal ikke så meget til at køre dame-A som herre-A. Desuden kørte vinderen med et snit på 33,9 km/t. Næsten som i et motionsløb.

Jeg fik det indtryk at de mest træner på spinnere, alene det er jo revolutionerende hvis de kan lave gode resultater på det grundlag... Selvom jeg osse tænker: At de dog gider.

Men nu må vi jo se hvad de kan lave af resultater...en ting er dog sikkert: De var fandme ikke grimme dem der var inde i studiet...

PICT0004.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Jeg bliver meget overrasket, hvis de laver nogen helt store resultater.

Ikke desto mindre, så er det da en positiv ting for dansk kvinde-cykling generelt. For, som Allerup skriver, så er niveauet i Danmark temmelig lavt.

Jeg har jo selv kørt utallige cykelløb med den danske kvinde-elite, og det var sjældent, man blev imponeret!

De bedste kvinder burde kunne køre op med drenge på 14-16 år, men det kan de ikke!

Så hvis denne "sats"ning højner niveauet i sporten, så har det da allerede været en succes generelt set!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige inde og lure på resultaterne fra DM sidste år, og der lå de jævnt spredt ud over hele linien, dog ingen i toppen. I forvejen synes jeg, at niveauet for damernes A-ryttere er lidt lavt, selvfølgelig er der gode ryttere imellem, men der skal ikke så meget til at køre dame-A som herre-A. Desuden kørte vinderen med et snit på 33,9 km/t. Næsten som i et motionsløb.

Det er forkert at vurdere styrken af dameklassen ud fra den gennemsnitshastighed som DM blev vundet med. Dameklassen havde 31 ryttere til start med stor niveauforskel. Det giver et lille felt og sænker naturligvis gennemsnitshastigheden. Endvidere vil det lille felt medføre at kørelysten til tider bliver lav pga. taktiske årsager.

Løbet i Lemvig blev kørt på en meget kuperet og vindblæst rute, så det var ikke kun dameklassen der kørte langsommere end normalt. Til sammenligning kørte juniorklassen beskedne 36,5 km/t og eliteklassen 39,9 km/t. Disse gennemsnitshastigheder kan også forekomme i motionsløb, men gennemsnitshastigheden siger som bekendt sjældent ret meget om løbets hårdhed med mindre det er +45 km/t ;)

Jeg vil dog give dig ret i, at vejen til toppen i danske damecykling er lettere end i herrecykling.

Med venlig hilsen

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske i tidernes morgen, da jeg kørte ungdom 1, der havde vi samlet start med dame B, men de stakkels bredrøvede tøser kunne på ingen måde hænge med os rundt... Selvom vi var 15 år, og med ungdomsgearing og hvad ved jeg...

Men man må da sige, at det kun er godt for sporten med nyt blod...

Link to comment
Share on other sites

Det skal også lige siges, at Danmarks nok største kvindlige talent cyklede i min klub. Som 14 årig (det år hun fyldte 15) blev hun nr 3 i en af dame-cupperne. Hun kørte mindst lige så stærkt som drengene på hendes egen alder, og når sæsonen var slut havde hun altid formået, at rykke op og følge med drengene, som var et år ÆLDRE end hende selv! Nåe ja så skrabede hun som regel +200 point ind til klubben om året.

Men desværre tog folkene i klubben sig ikke ordenligt af hende, og hun holdte... :(

Det gik alt for meget op i A-ryttere og junior talenter. Det er ikke nemt, at være pige i cykel-verdnen!

Det mærkelige er, at folkene i klubben ikke var særlig kede af, at hun holdte. IT´S A MAN`S WORLD

Men måske tingene bliver ændret, hvis holdet får succes.

Man kan håbe på begge ting!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske i tidernes morgen, da jeg kørte ungdom 1, der havde vi samlet start med dame B, men de stakkels bredrøvede tøser kunne på ingen måde hænge med os rundt... Selvom vi var 15 år, og med ungdomsgearing og hvad ved jeg...

Nu om dage, så kører ungdom1 sammen med Dame-A.

Ungdom2 med Dame-B

Men jeg ved, der var engang, hvor Dame-A kørte sammen med C-klassen!

Allerup<< Hvilket år kørte du ungdom1?

Link to comment
Share on other sites

Nu om dage, så kører ungdom1 sammen med Dame-A.

Ungdom2 med Dame-B

Men jeg ved, der var engang, hvor Dame-A kørte sammen med C-klassen!

Allerup<< Hvilket år kørte du ungdom1?

Tja, det har vel været 9 år siden, jeg stoppede iøvrigt i den klasse...

Kan godt være, at det var dame A vi kørte med i ungdom 1, og dame B i U2, det må du sgu ikke lige hænge mig op på...

Men nu går jeg jo så i gang med begynder om tre uger...glæder han sig lige? Det tror jeg nok han gør....

Link to comment
Share on other sites

1: Nåe ja okay hukommelsen kan smutte efter næsten 10 år!  :D

Men jeg viste ikke du var en gammel rotte i cykelverdenen...

2: Så rykker du dem jo rundt for hårdt!  :)

3: Høstede du nogen point som ungdomsrytter?

4: Er du fra Jylland eller Sjælland? Jeg kender nemmelig en del ryttere fra din årgang!

Ad. 1: Den kan også smutte efter 10 min. :w00t:

Ad. 2: Det var da planen...

Ad. 3 og 4: Det blev kun til lave placeringer. Dette skyldtes nok at min træning den gang var helt ude i hampen. Jeg kører nu og dengang i Nordjysk BC, som jo ikke er kendt for sine stjerneryttere, faktisk er der næsten altid kun et par stykker heroppe... Der er derfor heller ingen træner, så man er faktisk på herrens mark som Drenge og ungdomsrytter...

Men vi er da ved at være nogen stykker nu, bl.a. er vi tre i begynder, så mon ikke der er chance for lidt sammenrotning :rolleyes: ... Men det vil jo vise sig om fire uger....

Nu er vi iøvrigt kommet OT

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Tror du, at du kan holde styr på alle de vandflasker, du skal række ud til os?

Haha... :lol:

Måske ikke, men jeg vidste ikke at det var tilladt at modtage service i Begynder og C-klassen! :D

Og så plejer Hernings løb altid at være 60km for begynder, og så er jeg ikke så sikker på, at det er nødvendigt! ;) :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi lige få debatten tilbage på sporet :)

Team S.A.T.S. / Grace kører faktisk på landevej det meste af tiden, måske belært af sidste års fiasko af en sæsonstart, hvor de konstant røg på røven, fordi de ikke kunne styre deres cykler. Det mest imponerende ved projektet indtil nu er efter min mening holdets evne til at skaffe sponsorer og komme i medierne. Der kunne rigtig mange lære en hel masse. Til gengæld er der vist mange, der mener at holdets træner udgør lidt af et problem ift. at blive accepteret i det etablerede cykelmiljø. Den - skal vi sige indimellem nedladende - tone træneren bruger om alle andre cykelryttere og ledere end hans egne er ikke lige noget, der vækker begejstring. Slet ikke i betragtning af holdets manglende resultater. Men lad os håbe, at projektet kan hjælpe lidt på niveauet og bredden hos pigerne. De trænger til det.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan i hede hule helvede har de dog tænkt sig at blive verdens bedste kvindelige cykelhold når de fortrinsvis træner indendøre på spinningcykler?

Spinner-træningen er et suplement - ikke en erstatning.

De har kørt på landevej hele vinteren, når ellers det ikke var umuligt grundet sne.

Link to comment
Share on other sites

. Til gengæld er der vist mange, der mener at holdets træner udgør lidt af et problem ift. at blive accepteret i det etablerede cykelmiljø. Den - skal vi sige indimellem nedladende - tone træneren bruger om alle andre cykelryttere og ledere end hans egne er ikke lige noget, der vækker begejstring

Chris Macdonald er en fremragende træner (har gode resultater fra sin tid på det amerikanske

ro-landshold), der til trods for sin hårde tone overfor den etablerede, og til tider selvhøjtidelige, cykelelite, ved hvad han taler om. Jeg har hørt en del af hans foredrag, været til hundrevis af hans spinningtimer og ville ønske han boede i Århus :)

Link to comment
Share on other sites

Chris Macdonald er en fremragende træner (har gode resultater fra sin tid på det amerikanske

ro-landshold), der til trods for sin hårde tone overfor den etablerede, og til tider selvhøjtidelige, cykelelite, ved hvad han taler om.

Misforstå mig ikke, jeg har intet at udsætte på CMs faglige egenskaber - jeg påpegede blot at hans facon udadtil ikke ligefrem har modtaget stående ovationer i det etablerede cykelmiljø, tværtmod har den måske ovenikøbet gjort det lidt sværere for pigerne end nødvendigt. Og selvom der er selvhøjtidelighed i cykelsporten (er der ikke det i alle miljøer?) så er det vel ikke nødvendigvis et udtryk for dette, når en udefra kommende mødes med lidt skepsis, når vedkommende som det første kommer med negative udtalelser om miljøet. Alt andet ville da næsten være lidt for selvudslettende :)

Jeg har i øvrigt hørt en lille fugl synge om, at der fra samme kanal skulle være et H30 projekt på vej, ud fra ressonnementet at man godt kan blive en god cykelrytter, selvom man først starter på den dyre side af 30-års dagen. Det lyder spændende, synes jeg.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Spinner-træningen er et suplement - ikke en erstatning.

De har kørt på landevej hele vinteren, når ellers det ikke var umuligt grundet sne.

Nu bygger jeg mit kendskab til holdet på det spinkle grundlag som et tv-program er. Og der sagde de, at de fortrinsvis træner på spinnere. Der var osse fine billeder fra træningen med 10 tøser på rad og række...

Det var sådan set det, der lagde kimen til min undren...Hvis det så viser sig, at de rent faktisk træner som alle andre cykelryttere, dvs. på vej, ja så kan jeg bedre forstå det hele...

Lyder iøvrigt spændende nok, det der H30 projekt... Man kan jo også se på de vindende proffers alder, at de faktisk tit er på den gale side af de 30...

Sikken flok oldinge, hvordan mon de holder det hvide skæg ude af forhjulet? :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Angående træneren og deres træning så var der også noget, jeg studsede over.

De blev af Hans P. spurgt om de trænede hårdt nok, og de svarede, at de trænede ben-hårdt hver eneste dag, undtagen de dage som træneren havde fastlagt til at være hvile-dage.

Men det holder jo ikke en meter!

Folks behov for restitution er MEGET forskelligt, og det lød alt af mest af som om, at træneren kørte dem ens, uden individuelle hensyn.

Hvis det forholder sig sådan, så vil kun de få, som programmet passer til klare sig godt, mens resten vil være lost.

Hvis man skal være en god idræts-udøver, så skal man selv være klog på træning, og vigtigs af alt, så skal man være klog på sin egen krop iforhold til træningen!

Her tror jeg desværre pigerne kommer til kort! :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share