Sheiko beginners


stegger
 Share

Recommended Posts

Dead lift til knees og Deadlift from boxes (kender godt dødløft)

Squat scissors, er det lounges?

From boxes: Vægten står på boxe, du løfter den øverste halvdel af dødløft.

Up to knees: Du trækker den første del af dødløft, kun til knæet, holder den ½ sekund og sænker igen.

Squat scissors: Lunges, yes. :)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Utroligt lækkert ark, Klaus. Nu, med en stor chance for at lyde som en rigtig uvidende spasser....men CMS, er det ikke hårdere end Beginners 1?? (altså, bør man ikke starte ud med beginners 1???)..undskyld min dybe uvidenhed om russiske programmr :D

Link to comment
Share on other sites

CMS står for Candidate to Master of Sports. Det er en af de niveauer som russiske vægtløftere og styrkeløftere opererer efter. For at være kvalificeret til at træne efter CMS programmer, så skal man efter Sheiko´s lille skema være i stand til at lave en total på 690 kg, hvis man som dig vejer omkring 110 kg ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

xax> ja, men jeg synes ikke det er et spørgsmål om hvad der kan overleves. Jeg synes det er et spørgsmål om ikke at konditionere sig til et højere niveau end godt er. Hvis man kan nå 600-700 i totalen, med et af begynderprogrammerne, hvorfor så springe til et højere niveau ?? Så hellere gemme den ekstra workload til man når et plateau på begynder workloaden. Konsekvensen er jo at man konditionere sig til et så højt niveau, at man på et tidspunkt ikke har mulighed for at øge workloaden mere, da de restitutive ressourcer ikke kan følge med.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En anden ting med de øvelser som jeg har tænkt på. Når jeg køre dips, så for jeg altid så forbandet ondt i skulderen (det er den eneste øvelse der giver mig det problem). Så den vil jeg erstatte med en anden øvelse, det mest logiske er nok en anden triceps øvelse, men sagen er den at jeg er lidt pjattet med skulderpress. Er det helt galt at erstatte dips, med skulderpress når den ikke genere mine skulder?

Link to comment
Share on other sites

Er det helt galt at erstatte dips, med skulderpress når den ikke genere mine skulder?

Øhh, ja. :retard:

Dips er en triceps øvelse (den bedste i øvrigt), som også træner forsiden af skuldrene og lidt bryst.

Skulderpres er en skulderøvelse (surprise!!!), hvor triceps bruges en smule i toppen til lockout.

Find en anden øvelse til triceps, f.eks. close grip benchpress eller lying triceps extension, og tag bare skulderpres med hvis du ikke har for meget til skuldrene.

Link to comment
Share on other sites

Det er værd at nævne at når jeg bænker, så er det med meget smalt greb og bruger derfor meget triceps. Hvis du ser på programmet jeg referer til, vil du se at det i forvejen er et langt og hårdt program og er derfor i tvivl om fornuften i at tilfører yderligere øvelser. Det er derfor jeg spørger :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share