Sign in to follow this  
stegger

Sheiko beginners

Recommended Posts

Dead lift til knees og Deadlift from boxes (kender godt dødløft)

Squat scissors, er det lounges?

From boxes: Vægten står på boxe, du løfter den øverste halvdel af dødløft.

Up to knees: Du trækker den første del af dødløft, kun til knæet, holder den ½ sekund og sænker igen.

Squat scissors: Lunges, yes. :)

Edited by klausjensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

scissors er lounges, deadlift till kness er dødløft til knæene, og deadlift from boxes er hvor du står på en kasse og dødløfter

en vægtskive eller 2 er nok at foretrække at står på :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er ret sikker på det er vægtene der står på boxe der menes. Der køres med forholdsvis lave procenter af max, og 4 doubles med 90% af max stående på boxes ville være for ondt.

Edited by klausjensen

Share this post


Link to post
Share on other sites
I de to dødløft varianter er procent satserne, vel af mit max i almindelig dødløft?

Jeps

Jeg har forresten lavet et regneark engang, du måske kan bruge, der regner alt ud...:

Vedrørende fejl etc. må jeg henvise til Horsens Pizza Express, der er skyld i mine fede fingre. :D

Sheiko.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utroligt lækkert ark, Klaus. Nu, med en stor chance for at lyde som en rigtig uvidende spasser....men CMS, er det ikke hårdere end Beginners 1?? (altså, bør man ikke starte ud med beginners 1???)..undskyld min dybe uvidenhed om russiske programmr :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

CMS står for Candidate to Master of Sports. Det er en af de niveauer som russiske vægtløftere og styrkeløftere opererer efter. For at være kvalificeret til at træne efter CMS programmer, så skal man efter Sheiko´s lille skema være i stand til at lave en total på 690 kg, hvis man som dig vejer omkring 110 kg ;)

Thomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

xax> ja, men jeg synes ikke det er et spørgsmål om hvad der kan overleves. Jeg synes det er et spørgsmål om ikke at konditionere sig til et højere niveau end godt er. Hvis man kan nå 600-700 i totalen, med et af begynderprogrammerne, hvorfor så springe til et højere niveau ?? Så hellere gemme den ekstra workload til man når et plateau på begynder workloaden. Konsekvensen er jo at man konditionere sig til et så højt niveau, at man på et tidspunkt ikke har mulighed for at øge workloaden mere, da de restitutive ressourcer ikke kan følge med.

Thomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anden ting med de øvelser som jeg har tænkt på. Når jeg køre dips, så for jeg altid så forbandet ondt i skulderen (det er den eneste øvelse der giver mig det problem). Så den vil jeg erstatte med en anden øvelse, det mest logiske er nok en anden triceps øvelse, men sagen er den at jeg er lidt pjattet med skulderpress. Er det helt galt at erstatte dips, med skulderpress når den ikke genere mine skulder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er det helt galt at erstatte dips, med skulderpress når den ikke genere mine skulder?

Øhh, ja. :retard:

Dips er en triceps øvelse (den bedste i øvrigt), som også træner forsiden af skuldrene og lidt bryst.

Skulderpres er en skulderøvelse (surprise!!!), hvor triceps bruges en smule i toppen til lockout.

Find en anden øvelse til triceps, f.eks. close grip benchpress eller lying triceps extension, og tag bare skulderpres med hvis du ikke har for meget til skuldrene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er værd at nævne at når jeg bænker, så er det med meget smalt greb og bruger derfor meget triceps. Hvis du ser på programmet jeg referer til, vil du se at det i forvejen er et langt og hårdt program og er derfor i tvivl om fornuften i at tilfører yderligere øvelser. Det er derfor jeg spørger :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this