Ydersiden af lårene


tulle
 Share

Recommended Posts

Dette er måske et underligt spørgsmål og sikkert ikke nemt at besvare når man ikke har set mig...

Men sagen er at jeg synes jeg er ved at få noget der ligner de gammeldags ridebukselår... :confused: Alrså hvor ydersiden af lårene buler ud nede under hoften. Jeg har lagt mærke til det når jeg står og laver fx db. ext foran spejlet. Det er som om de er begyndt at gå mere udad lige under hoften (det bredeste sted på hoften). Kan det være muskler der er blevet større, fx muskler på baglåret? Jeg kan ikke afgøre om det er fedt, men tror det ikke da der ikke rigtig er noget at hive fat i når jeg spænder benmusklerne... Her har jeg måske næsten givet svaret selv... :huh: Men da jeg ikke har meget anatomisk viden vil jeg bare høre om der sidder nogle muskler der kan give denne effekt???

hilsen Tulle :)

Link to comment
Share on other sites

Nemmeste svar er at du prøver at måle din hudfoldstykkelse på stedet. Hvis det er fedt vil hudfolden være meget tyk (tykkere end inden "problemet").

Min erfaring for atleter "off season" er, at hudfoldstykkelsen midt på forsiden af låret ligger på ca. 12 / 22 mm (m/k). Så har du da lidt at sammenligne med :)

Link to comment
Share on other sites

Har lige mærket efter på mig selv (jeg er den heldige ejer af både fedt og muskler dette sted) :tongue:

Set forfra er det vastus lateralis (en del af quadricepsmusklen, som Arne også nævner) og måske en mindre fætter foroven, kaldet m. tensor fascia lata, der spærrer udsynet og skaber lidt ridebuksefacon. Dellepuden sidder bagved og kan ikke ses forfra.

Du kan stille dig på et ben (spænder musklerne i hele låret) og så trykke på det sted, som buler. Er det blødt, så er det fedt :)

Kvinder er iøvrigt "begunstiget" med lidt kalveknæ gr. vores forholdsvist brede bækken, og det lægger op til ridebuksefaconen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er den satan der :devil:

Nej nu må jeg lige moderere mit sprog :lol: Jeg har lige prøvet at stå på et ben og det er da ikke stenhårdt, men jeg kan heller ikke bore fingeren flere cm ind. så mit eget bud er at ovenstående muskel er blevet større uden at jeg har haft noget synderligt fedttab på dette sted og derved er det fedt der sad der blot "skubbet ud" :unsure: Men hvordan kan det være så umuligt at komme af med det fedt der er på balder og lår? Det er ikke flere kg det drejer sig om, men det vil sgu ikke væk <_< Da jeg tabte mig i januar var mine ribben, rygsøjle og hoftben ret tydelige, men alt derfra og ned skete der intet med... Er jeg mon bare genetisk uheldig???

Link to comment
Share on other sites

Er jeg mon bare genetisk uheldig???

Nu vil jeg nødig være plat - men sagt i al venlighed - så synes jeg måske ikke du, eller resten af verden - er så uheldig i den forbindelse - hart jo set billedet tidligere :)

Men svaret er, hvis vi for en - kort -stund går med på at der er et problem, ja - og så er du kvinde, og kvinder har typisk de mest standhaftige feddepoter siddende på bagdel og hofter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share