Nu SKAL kosten på plads!


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Ja nu har jeg prøvet og tænkt i ca. et halvt år om hvordan jeg får styr på min kost, men det er pisse svært :( Der er jo mange positive ting ved at styre sin kost lige som man var en maskine. Man lever sundere, længere, man for ikke så mange bumser og man skulle gerne få mere energi nu når man lever sundere og så ikke mindst vil man nok få en rigtig sej krop :)

Men dette er drømme tænkning for mig. For har prøvet en del gange og kan bare ikke få styr på den. En ting er at regne ud hvor meget man skal have for at være i det der kaloriebalance. For hvordan finder man ud af hvor meget man skal spise når man stadig vokser og gerne vil have en lidt lavere fedtprocent end nu med større muskler? Gider nemlig ikke det der med at man først bliver fed og opbygger muskler og så bagefter smider fedt. Vil gerne se godt ud hele tiden, men hvis vi siger at det store mirakel skulle ske at jeg fandt ud af hvor meget jeg præcis skulle spise, hvordan skulle jeg så spise i praksis. Skulle jeg gøre det at jeg planlage min mad 100 % sådan noget med præcis hvor mange gram, hvornår det skulle spises mm. Håber der er nogle der kan guide mig ind på den rigtige vej her. For ville gerne køre mig selv som en maskine, men bare lig for at få det sagt, så hader jeg vildt at lave mad, og det vil også sige jeg hader alt med mad at gøre, og at jeg ikke ved en skid om det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil starte med at anbefale dette gratis kortprogram, som er mindst lige så godt som de dyre, der findes på markedet.

Kostprogram på allnatural.dk

Gider nemlig ikke det der med at man først bliver fed og opbygger muskler og så bagefter smider fedt.

Dette er et meget svært projekt og næsten umuligt, idet at det i sagens natur kræver et overskud af kalorier for at tage på, men der er ingen der siger, at du skal lave et kæmpe overskud, som mange de gør. Du kan lave et lille overskud på en 500 kcal hver dag (måske mindre), så bliver du ikke lige pludselig kæmpe fed (det kommer jo selvfølgelig an på hvor lang tid du gør det). Når du så har opnået en tilpas muskelmasse(eller sommeren begynder at melde sig B) ) kan du lave et lille underskud med kalorier f.eks. 250 fra kosten og 250 fra kardio, så vil du smide fedt og minimalt muskelmasse.

Din kost skal bestå af min. 2g protein pr kg kropsvægt, noget sund fedt og resten fra sunde kulhydrater, som f.eks. grøntsager, grove ris etc.

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Ok, hvis jeg SKAL være seriøs... :dozingoff:

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det henne, men et godt ordsprog er:

"Du spiser det du køber"

"Ja, og?... Det er jo indlysende" siger du sikkert, men princippet fungerer - hvis du køber romkugler og winerbrød, så spidser du romkugler og winerbrød, og hvis du køber grøntsager og magert kød, så spiser du grøntsager og magert kød! Det jeg mener er, at det er nemmere (for mig) at planlægge min kost når jeg skriver min indkøbssedel, end når jeg står foran køleskabet og bare skal have noget i sækken, NU!

Hvis du ikke er så meget for at stå i køkkenet hver dag (hvem er det?), så kan jeg foreslå, at du skaffer dig en ordentlig motherfucker af en gryde, og så laver en 5-6 liter af en eller anden sammenkogt ret, som du har sikret dig er 1: fedtfattig 2: rig på proteiner 3: fryse egnet. Så fryser den ned i nogle fryseposer, og så er det simpelthen bare at koge noget pasta/ris/kartofler og smide en pose ruskumsnusk i mikro'en (eller en gryde) og så er der mam!

:banana:

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu vil jeg jo gerne have en dejlig krop hele året rundt :) kunne jeg så ikke gøre det på den måde at i alle de lige måneder spiste jeg 500 kcal hver dag og så i de ulige spise jeg 250 kca hver dag f. eks. Ville det være en måde for at få en flot krop hele året rundt?

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke undgå at tage noget fedt på. Get over it

En måde at håndtere dit mål på, kunne være at betragte muskeløgning og fedtforbrænding som seperate mål.

Du kan køre i små cykluser med skiftevis muskeløgning og fedttab som mål.

f.eks 6-8 uger med muskeløgning som mål:

beskedent kalorieoverskud

lidt eller intet cardio

efterfulgt af 6-8 uger med fedttab som mål:

et beskedent kalorieunderskud

en god mængde cardio (uden at overdrive)

Håber det hjalp

Link to comment
Share on other sites

500 kcal!!! det var fanme ikke meget :o Jo så bliver du tynd som en ispind, og skal løbe rundt i bruseren for at blive våd :D

Jeg ved ikke helt hvad du mener??

Ja eller så tynd at du skal løbe to gange op og ned af gaden for at kaste en skygge... Det går sgu ikke mester...

Hold dig til det sunde fedt, det kroppen (huden, hårret og så v.) har godt af, så går du ikke helt galt i byen.

Den der med: Du æder hvad du køber, er total god...

Laver selv en god indkøbsseddel og så er det bare afsted, for så når jeg liiige er sulten og står og knurrer foran mit køleskab, så er det gerne sund kost der ryger ned...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share